Opel Astra IV
None
Przebój czwartej generacji
Do tej pory mogliśmy ją oglądać jedynie na zdjęciach prasowych. Wprawdzie zaprezentowany pod Budapesztem samochód to model w skali 1:1, wykonany z włókna szklanego, ale już na jego podstawie można się przekonać, jaki będzie najnowszy Opel Astra.
Przebój czwartej generacji
Choć znajdziemy w nim mnóstwo nawiązań do modelu Insignia, ma własny styl. Po raz pierwszy nową Astrę w wersji produkcyjnej zobaczymy 17 września na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Przebój czwartej generacji
Nowy Opel Astra charakteryzuje się miękkimi liniami, nie pozbawionymi sportowych akcentów.
Przebój czwartej generacji
Na szczycie reflektorów umieszczono charakterystyczny pas świateł do jazdy dziennej.
Przebój czwartej generacji
Z zewnątrz Astra urosła. Jest dłuższa od poprzedniczki o ponad 17 cm i ma większy rozstaw osi (ponad 7 cm). Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu będą mieć sporo przestrzeni.
Przebój czwartej generacji
- Dla nas to bardzo ważny model. Opel Astra IV generacji będzie produkowany w trzech krajach i trzech fabrykach: w rosyjskim Sankt Petersburgu, brytyjskim Ellesmere Port, a przede wszystkim w polskiej fabryce w Gliwicach - powiedział nam Wojciech Osoś z General Motors.
Przebój czwartej generacji
Astra IV będzie oferowana w ośmiu wersjach silnikowych: czterech benzynowych o pojemności od 1.4 do 1.6 i mocy od 100 do 180 KM oraz z czterema turbodieslami o pojemnościach od 1.3 do 2.0 (moc od 95 do 160 KM).
Przebój czwartej generacji
Dla Astry IV generacji konstruktorzy zaprojektowali podwozie o szerszym rozstawie osi i kół, które ma gwarantować lepsze prowadzenie, większą stabilność i komfort. Podobnie, jak w Insigni, adaptacyjne zawieszenie FlexRide będzie pozwalać kierowcy na wybór ustawień jazdy: Standard, Sport i Tour. Parametry trakcyjne ma poprawić również konstrukcja nadwozia, sztywniejsza od poprzednika. Pomoże to także ograniczyć hałas i drgania wewnątrz kabiny.
Przebój czwartej generacji
Projektując wnętrze pomyślano o zwiększeniu ilości schowków. 15-osobowy zespół pracował nad tym przez… prawie trzy lata. W celu udoskonalenia wnętrza, stworzono listę 20 przedmiotów, które Europejczycy najczęściej wożą w swoich samochodach.
Przebój czwartej generacji
Znalazły się wśród nich długopisy, monety, latarki, okulary, portfele, telefony, płyty CD, a także książki, odzież i butelki z napojami o pojemności od 0,5 do 1,5 litra. Dlatego w nowej Astrze znajdziemy schowki, które bez trudu to wszystko pomieszczą. Każdy dedykowany jednemu z wymienionych przedmiotów.
Przebój czwartej generacji
We wnętrzu znajdziemy dobrej jakości materiały i deskę rozdzielczą, bardzo podobną do tej z Insigni.
Przebój czwartej generacji
Centralna konsola ma wyglądać atrakcyjnie, zwłaszcza nocą, za sprawą podświetlanej listwy, okalającej drążek zmiany biegów.
Przebój czwartej generacji
W Astrze IV generacji znajdziemy mnóstwo nawiązań do modelu Insignia.
Przebój czwartej generacji
We wnętrzu nowej Astry nie mogło zabraknąć praktycznych schowków.
Przebój czwartej generacji
Ilość miejsca dla nóg pasażerów, siedzących na tylnej kanapie - umiarkowana. Trzeba jednak pamiętać, że Astra jest klasyczną przedstawicielką klasy kompakt.
Przebój czwartej generacji
Z zewnątrz Astra urosła. Jest dłuższa od poprzedniczki o ponad 17 cm i ma większy rozstaw osi (ponad 7 cm). Większy o kilkadziesiąt litrów będzie również bagażnik.
Przebój czwartej generacji
W sierpniu zakończy się produkcja Astry Classic II. Przygotowując zakład do wytwarzania nowego modelu, rozbudowano i całkowicie zrobotyzowano tłocznię blach i spawalnię. W procesie produkcji wykorzystywane będzie programowanie samochodów on-line z użyciem maszyn łączących się bezpośrednio z Internetem. Na nowej linii produkcyjnej już trwają szkolenia. Wkrótce powstanie na niej 300 próbnych egzemplarzy. Seryjna produkcja ruszy pełną parą pod koniec tego roku. Auto wejdzie do sprzedaży na początku 2010 roku. Cenę poznamy podczas wrześniowej premiery we Frankfurcie.