Opel Astra IV 

None

Obraz

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Do tej pory mogliśmy ją oglądać jedynie na zdjęciach prasowych. Wprawdzie zaprezentowany pod Budapesztem samochód to model w skali 1:1, wykonany z włókna szklanego, ale już na jego podstawie można się przekonać, jaki będzie najnowszy Opel Astra.

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Choć znajdziemy w nim mnóstwo nawiązań do modelu Insignia, ma własny styl. Po raz pierwszy nową Astrę w wersji produkcyjnej zobaczymy 17 września na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie.

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy Opel Astra charakteryzuje się miękkimi liniami, nie pozbawionymi sportowych akcentów.

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Na szczycie reflektorów umieszczono charakterystyczny pas świateł do jazdy dziennej.

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Z zewnątrz Astra urosła. Jest dłuższa od poprzedniczki o ponad 17 cm i ma większy rozstaw osi (ponad 7 cm). Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu będą mieć sporo przestrzeni.

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

- Dla nas to bardzo ważny model. Opel Astra IV generacji będzie produkowany w trzech krajach i trzech fabrykach: w rosyjskim Sankt Petersburgu, brytyjskim Ellesmere Port, a przede wszystkim w polskiej fabryce w Gliwicach - powiedział nam Wojciech Osoś z General Motors.

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Astra IV będzie oferowana w ośmiu wersjach silnikowych: czterech benzynowych o pojemności od 1.4 do 1.6 i mocy od 100 do 180 KM oraz z czterema turbodieslami o pojemnościach od 1.3 do 2.0 (moc od 95 do 160 KM).

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Dla Astry IV generacji konstruktorzy zaprojektowali podwozie o szerszym rozstawie osi i kół, które ma gwarantować lepsze prowadzenie, większą stabilność i komfort. Podobnie, jak w Insigni, adaptacyjne zawieszenie FlexRide będzie pozwalać kierowcy na wybór ustawień jazdy: Standard, Sport i Tour. Parametry trakcyjne ma poprawić również konstrukcja nadwozia, sztywniejsza od poprzednika. Pomoże to także ograniczyć hałas i drgania wewnątrz kabiny.

/ 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Projektując wnętrze pomyślano o zwiększeniu ilości schowków. 15-osobowy zespół pracował nad tym przez… prawie trzy lata. W celu udoskonalenia wnętrza, stworzono listę 20 przedmiotów, które Europejczycy najczęściej wożą w swoich samochodach.

10 / 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Znalazły się wśród nich długopisy, monety, latarki, okulary, portfele, telefony, płyty CD, a także książki, odzież i butelki z napojami o pojemności od 0,5 do 1,5 litra. Dlatego w nowej Astrze znajdziemy schowki, które bez trudu to wszystko pomieszczą. Każdy dedykowany jednemu z wymienionych przedmiotów.

11 / 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

We wnętrzu znajdziemy dobrej jakości materiały i deskę rozdzielczą, bardzo podobną do tej z Insigni.

12 / 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Centralna konsola ma wyglądać atrakcyjnie, zwłaszcza nocą, za sprawą podświetlanej listwy, okalającej drążek zmiany biegów.

13 / 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

W Astrze IV generacji znajdziemy mnóstwo nawiązań do modelu Insignia.

14 / 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

We wnętrzu nowej Astry nie mogło zabraknąć praktycznych schowków.

15 / 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Ilość miejsca dla nóg pasażerów, siedzących na tylnej kanapie - umiarkowana. Trzeba jednak pamiętać, że Astra jest klasyczną przedstawicielką klasy kompakt.

16 / 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

Z zewnątrz Astra urosła. Jest dłuższa od poprzedniczki o ponad 17 cm i ma większy rozstaw osi (ponad 7 cm). Większy o kilkadziesiąt litrów będzie również bagażnik.

17 / 17Przebój czwartej generacji

Obraz
© Marek Wieliński

W sierpniu zakończy się produkcja Astry Classic II. Przygotowując zakład do wytwarzania nowego modelu, rozbudowano i całkowicie zrobotyzowano tłocznię blach i spawalnię. W procesie produkcji wykorzystywane będzie programowanie samochodów on-line z użyciem maszyn łączących się bezpośrednio z Internetem. Na nowej linii produkcyjnej już trwają szkolenia. Wkrótce powstanie na niej 300 próbnych egzemplarzy. Seryjna produkcja ruszy pełną parą pod koniec tego roku. Auto wejdzie do sprzedaży na początku 2010 roku. Cenę poznamy podczas wrześniowej premiery we Frankfurcie.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025