Hiszpański mocarz

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

GTA Spano to supersamochód stworzony przez hiszpańskich inżynierów, którzy za cel obrali sobie zaprojektowanie maszyny zdolnej do "objechania" najszybszych wersji Ferrari czy Lamborghini.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Samochód wyróżnia się niezwykle opływowym nadwoziem. W jego przedniej części umieszczono agresywne reflektory LED, podczas gdy z tyłu wkomponowano pokaźny spoiler budzący respekt wśród innych użytkowników drogi. Całości dopełniają obręcze aluminiowe o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu oraz dwie potężne końcówki układu wydechowego.

We wnętrzu próżno szukać luksusowych materiałów i zaawansowanych systemów rozrywkowych. Wszystko jest tu surowe i nastawione wyłącznie na osiągi. Producenci zapewniają jednak, iż w kabinie pasażerskiej wygodną pozycję do jazdy znajdzie nawet kierowca o wzroście powyżej 2 metrów.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Zamiast do wnętrza, warto jednak zajrzeć pod maskę. Znajduje się tu bowiem 8.3-litrowy potwór V10 o mocy 780 KM i maksymalnym momencie obrotowym 920 Nm! W ofercie znajduje się także wersja zasilana bioetanolem, która produkuje aż 840 KM.

Spano wyposażone w "podstawowy" silnik przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy i rozpędza się do 350 km/h. Jednostka napędowa współpracuje z siedmiobiegową manualną skrzynią biegów. W opcji dostępna jest ponadto sekwencyjna przekładnia automatyczna o tej samej liczbie biegów.

Hiszpański supersamochód został zbudowany na podwoziu wykonanym w całości z włókna węglowego, tytanu i kewlaru. Pozwoliło to na obniżenie wagi konstrukcji o 56 kg do zaledwie 1350 kg.

Powstanie tylko 99 sztuk modelu GTA Spano. Ceny będą oscylowały w granicach 670 tys. dolarów.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025