Firmy nakręcają sprzedaż aut w Europie

W 2016 r. zarejestrowano w Europie przeszło 15 mln nowych aut, z czego jedną czwartą stanowiły SUV-y. Popularność tego typu pojazdów rośnie głównie dzięki zakupom firmowym. Podobne trendy widać również w Polsce.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
ll

Miniony rok był jednym z najlepszych dla branży motoryzacyjnej. Analitycy z JATO Dynamics podkreślają, że liczba rejestracji w 2016 roku jest drugim najlepszym wynikiem osiągniętym od 2007 r. Spośród 29 europejskich rynków 27 odnotowało wzrosty, z czego 14 na dwucyfrowym poziomie. Dane płynące z rynku europejskiego pokazują również, że rok 2016 okazał się najlepszy dla modeli typu SUV. Podczas gdy inne segmenty wzrosły średnio o około 2,2 proc., ten odnotował wzrost na poziomie 21,4 proc. – oznacza to zwiększenie sprzedaży tego rodzaju samochodów z 3,2 mln w 2015 r. do 3,9 mln w 2016 r.

- Wyniki za 2016 r. pokazują, że jedną z ważniejszych grup klientów na rynku motoryzacyjnym są firmy. W Polsce zarejestrowano w ubiegłym roku ponad 416 tys. nowych samochodów osobowych, z czego 282 tys. przypadło na klientów instytucjonalnych. Oznacza to wzrost rok do roku o prawie 22 proc. – mówi Łukasz Kania z Fleet Partners.

Udział firm w całkowitej liczbie rejestracji zwiększył się w porównaniu do 2015 roku z 65,2 proc. do 67,7 proc., a najsilniejszą grupę nabywców stanowiły firmy zajmujące się leasingiem CFM i RC, których udział w rynku wyniósł 44,9 proc. i charakteryzował się wzrostem o 2,1 proc. Warto również zwrócić uwagę na rosnącą popularność hybryd i samochodów elektrycznych. Chociaż ich udział w rynku wciąż jest niewielki i wynosił odpowiednio 2,4 proc. i 0,1 proc., to liczba ich rejestracji wzrosła o ponad 65 proc., głównie za sprawą aut z napędem hybrydowym.

Raport przygotowany przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar pokazuje ponadto, że w Polsce największy udział w rynku samochodów hybrydowych ma Toyota (78,35 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Lexus z udziałem na polskim rynku wynoszącym 15 proc. Dalsze lokaty zajęły (1,86 proc.), Volvo (1,44 proc.) i Ford (0,93 proc).

Źródło artykułu: Moto Target

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury