Audi S4 i S4 Avant na nowo

Obraz
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Audi zaprezentowało nowe wcielenia modeli S4 i S4 Avant. Dostawy tych aut rozpoczną się w przyszłym roku.

Sercem obu samochodów jest nowy, turbodoładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 3,0 TFSI generuje 354 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w przedziale od 1 300 do 4 500 obr./min. S4 rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,7 s, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC Audi S4 Limousine na przejechanie 100 km potrzebuje poniżej 7,4 l benzyny, emitując przy tym 170 g CO2/km. Z silnikiem sprzężono nową, 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptrocnic. W miarę możliwości przechodzi ona w stan jazdy na wolnym biegu, co pozwala zaoszczędzić paliwo.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Moc generowana przez jednostkę przekazywana jest na jezdnię za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro. W normalnym trybie jazdy jego samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy kieruje 60 proc. mocy na oś tylną, a 40 proc. na przednią. W zależności od sytuacji wartości te mogą wynosić odpowiednio do 70 i do 85 proc. Inżynierowie zastosowali też nowe podwozie oraz pięciowahaczowe zawieszenie, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Standardowe podwozie sportowe S zawieszono o 23 mm niżej niż w przypadku modelu bazowego. Taki sam prześwit ma opcjonalne podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Do standardowego w obu modelach systemu wyboru dynamiki jazdy włączono amortyzatory, silnik, układ kierowniczy, automatyczną skrzynię biegów oraz sportowy mechanizm różnicowy.

Wygląd nowych S4 i S4 Avant jest delikatnie inny od modelu podstawowego. Szerokość pojazdów podkreślają pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i poziome linie całego frontu. Wiele elementów dodatkowych karoserii polakierowano w matowych odcieniach szarości, a w wybranych miejscach wzbogacono je chromem. W kolorze aluminium są natomiast lusterka boczne. Charakterystyczne są elementy tylnego zderzaka - umieszczona u jego dołu czarna kratownica o strukturze plastra miodu, typowa dla modeli S krawędź dyfuzora oraz dwie rury wydechowe, każda o dwóch końcówkach. Konstruktorzy położyli duży nacisk na redukcję masy własnej - dzięki kompozytowej karoserii S4 waży 1630 kg, a S4 Avant - 1675 kg.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzach nowych Audi, w których dominuje czerń, znajdziemy linię z szerokim pasmem nawiewów na tablicy rozdzielczej, zintegrowany panel obsługi klimatyzacji, elementy z matowego, szczotkowanego aluminium i specjalny ekran startowy. W ciemności zarys konturów drzwi i konsoli środkowej zaznaczają pasma diod. Sportowe fotele obito kombinacją skóry Pelnappa i Alcantary w kolorze Soul, szarym Rotor i czerwonym Magma. Siedziska mają regulowane boki, zintegrowane zagłówki i pneumatyczną funkcję masażu.

Samochody będzie można zamówić z opcjonalnym wirtualnym kokpitem, w skład którego wchodzi 12,3-calowy ekran, który wyświetla bogate graficznie informacje dotyczące drogi i pracy auta. Inną nowością jest system MMI, umożliwiający sterowanie głosowe wieloma funkcjami. Najbardziej rozbudowana wersja tego układu zapewnia połączenie z Internetem w standardzie LTE. Miłośnicy nowinek technicznych docenią też możliwość sparowania smartfona z samochodem, połączenie aparatów komórkowych z anteną pokładową, ładowanie indukcyjne, tablet Audi dla pasażerów tylnej kanapy czy system audio Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D.

Dla obu modeli przygotowano wiele systemów wsparcia kierowcy, np. asystentów wydajności, poruszania się w korku, parkowania, ruchu poprzecznego, manewru omijania, skręcania i toru jazdy, adaptacyjny tempomat czy układ bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense. Już podstawowa odmiana będzie wyposażona w światła tylne z przodu i z tyłu, kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, elektryczny napęd pokrywy bagażnika, osłonę przestrzeni bagażowej i relingi dachowe (Avant).

ll, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła