7 finalistów Car of the Year 2010
None
Siedmiu finalistów
Wielkimi krokami zbliża się finał wyborów samochodu roku, Car of the Year 2010. Obecnie o tę prestiżową nagrodę ubiega się już tylko 7 samochodów. Wszyscy kandydaci to nowe auta, dostępne w sprzedaży już teraz oraz te, które w ciągu najbliższych miesięcy trafią do salonów sprzedaży na pięciu lub więcej Europejskich rynkach. Każdy z nich musi mieć w perspektywie sprzedaż na poziomie co najmniej 5 000 egzemplarzy rocznie. Za nami pierwszy etap głosowania. Powstała lista siedmiu finalistów, wyłonionych spośród 33 kandydatów. W drugiej rundzie znajdzie się już tylko jeden zwycięzca, którego poznamy 30 listopada. Już teraz zachęcamy do bliższego poznania finalistów.
Citroen C3 Picasso
Często styl nie idzie w parze z praktycznością. Tymczasem nowy Citroen C3 nie dość, że wygląda nietuzinkowo, to jeszcze okazuje się praktycznym i sprawnym autem. Brakuje tylko precyzyjnej skrzyni biegów.
Mercedes klasy E
Dotychczasowa klasa E, z owalnymi skośnymi reflektorami, stała się już ikoną zarówno Mercedesa, jak i klasy średniej wyższej. Jakakolwiek „wpadka stylistyczna” byłaby więc katastrofą. Stąd też symboliczny element stylistyczny reflektorów został odpowiednio zaadaptowany, ale dostosowany do bardzo męskiego wyrazu najnowszego modelu Klasy E.
Opel Astra
Nowy Opel Astra charakteryzuje się miękkimi liniami, nie pozbawionymi sportowych akcentów. We wnętrzu znajdziemy dobrej jakości materiały i deskę rozdzielczą, bardzo podobną do tej z Insigni. Z zewnątrz Astra urosła. Jest dłuższa od poprzedniczki o ponad 17 cm i ma większy rozstaw osi (ponad 7 cm). Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mają sporo przestrzeni. Większy o kilkadziesiąt litrów jest również bagażnik.
Peugeot 3008
Najnowszy model Peugeota - 3008 ma, zdaniem firmy skutecznie walczyć na rynku z Fordem Kuga czy Nissanem Quashquai'em. Tymczasem, z wyglądu bliżej mu do Renaulta Scenica.
Skoda Yeti
Do polskich salonów dilerskich wjechała właśnie pierwsza w historii miejska terenówka Skody. Czeski samochód chce powalczyć w ciasnym segmencie kompaktowych SUV.
Toyota iQ
Elegancji trudno odmówić małej, mierzącej niespełna 3 m Toyocie. Również nie można powiedzieć, że w najmniejszym samochodzie japońskiego konstruktora nie wykorzystano każdego centymetra powierzchni. Jednak mówienie o iQ, jak o aucie dla czterech osób jest lekkim nadużyciem.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo V generacji powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej. Jest nieco niższy (o 13 mm), szerszy (o 32 mm) i dłuższy (o 54 mm) od poprzednika. Co ciekawe, zrzucił kilka kilogramów i jest o ponad 7 procent lżejszy od Polo IV generacji. Na pierwszy rzut oka bardzo przypomina swojego starszego brata, Golfa VI. Taki był zresztą zamiar stylistów.