Bezpiecznie na skrzyżowaniu
Dobrym przykładem poprawy bezpieczeństwa na drogach poprzez modernizacje skrzyżowań jest nowo oddane po remoncie skrzyżowanie drogi krajowej nr 52 z drogą powiatową w kierunku Stryszowa. Poszerzono tam pas ruchu, położono nową nawierzchnię, wyremontowano zatoki autobusowe, wybudowano chodniki oraz zbudowano dwa przejścia dla pieszych. Dodatkowo nad przejściem umieszczono znak D6 ze światłem pulsującym, dzięki czemu jest widoczny z dużej odległości.
Na Pomorzu zmodernizowano aż sześć skrzyżowań w miastach: Miastko, Bytów, Gniew, Gnojewo, Miłoradz, Cisy. Prace były wykonywane w ramach projektu „Drogi zaufania” realizowanego przez gdański oddział GDKKiA. W Gniewie w miejsce dwóch skrzyżowań położonych bardzo blisko siebie powstało jedno duże, które znacznie poprawiło bezpieczeństwo na tym odcinku trasy. Przebudowano także trzy skrzyżowania na drodze nr 22. Inwestycje te polegały na wybudowaniu lewoskrętów i wysp kanalizujących wloty na skrzyżowaniu.
W Nysie na drodze krajowej nr 41. powstało nowe skrzyżowanie w kształcie litery K. Przebudowa polegała na zamontowaniu akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej, czyli sygnalizacji wzbudzanej dla pieszych i przez pojazdy z wlotów bocznych. Ponadto sygnalizacja na bieżąco dostosowuje się do warunków panujących na skrzyżowaniu, przy zachowaniu preferencji dla kierunku głównego. Dodatkowo wybudowano chodniki oraz przebudowano wloty boczne.
Więcej światła
Na skrzyżowaniu w okolicy Radwanic wybudowano sygnalizacje świetlną. Dochodziło tam do wielu wypadków, głównie z winy kierowców. W związku z tym wrocławski oddział GDKKiA zdecydował się na poprawę oświetlenia na tym kawałku drogi. Na 300-metrowym odcinku trasy zainstalowano lampy oświetlające wszystkie wloty na to skrzyżowanie.
Aktywne oznakowanie świetlne zamontowano również na zmodernizowanym skrzyżowaniu na trasie Kluczbork-Opole drogi nr 45. Podczas prac wykonano azyl dla pieszych i tzw. wyspy spowalniające, które utrudniają wyprzedzanie. Przebudowane zostały także zjazdy na posesje, wybudowano wyspę kanalizującą ruch.
Tam, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej, a na drodze występuje wiele skrzyżowań ze skrętem w lewo, stosuje się tzw. pasy wielofunkcyjne. Taki pas znajduję się na środku drogi a skręcając w lewo można się na nim zatrzymać i poczekać bezpiecznie, aż droga będzie wolna. Skorzystać z niego mogą również kierowcy włączający się do ruchu chcący skręcić w lewo. Mogą wówczas pokonać jeden z pasów i na centralnym wielofunkcyjnym poczekać, aż przejadą pojazdy podążające w drugą stronę.