Zardzewiałą skorupę zamienili w perełkę - remont Datsuna 240Z z 1973 roku

Przeprowadzenie takiego remontu to marzenie każdego majsterkowicza. Samo znalezienie zapomnianego sportowego auta to prawdziwa frajda, a proces przywracania go do życia jest długotrwały, ale bardzo satysfakcjonujący. Prezentujemy przykład prawdziwej metamorfozy.

Obraz
Źródło zdjęć: © JDM Legends

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Ten Datsun 240Z przestał w garażu kilkanaście lat i gdyby nie to, że zalazł go miłośnik japońskiej motoryzacji, to za pewne nigdy by stamtąd nie wyjechał.

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Auto trafiło do warsztatu, gdzie najpierw przeszło szczegółowy przegląd, a następnie mechanicy zabrali się do pracy. Auto zostało rozebrane do gołej karoserii, a następnie usunięto stary lakier.

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Wypiaskowane i wyrównane nadwozie trafiło do lakierni. Tam zostało oczyszczone i odtłuszczone. Następnie położono na nie bazę pod lakier.

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Japończycy mają bardzo dobrze rozwiniętą branżę części zamiennych do swoich aut. Nie ma problemu z dostaniem elementów do pojazdów z lat 70. XX wieku.

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Właściciel zdecydował, że auto zostanie polakierowane niebieskim metalikiem. Samochód wyjechał z fabryki z nadwoziem w bardzo zbliżonym odcieniu.

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Z czasem kolejne części były montowane do nadwozia. Na tym zdjęciu widać, że tylne zawieszenie jest już kompletne, a nadkola poszerzone, aby zmieścić nieco szersze koła, niż te montowane w fabryce.

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Komora silnika została przygotowana równie dokładnie, jak panele nadwozia.

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Silnik przeszedł generalny remont i wymieniono w nim wszystko, co się dało. Odnowiono cały układ korbowy, nowe są tłoki, pierścienie, układ dolotowy i głowica.

/ 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Układ przeniesienia napędu również został całkowicie wyremontowany. Silnik napędza tylne koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.

10 / 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Wewnątrz zamontowano nowe fotele i odnowioną deskę rozdzielczą. Wszystkie panele tapicerki zostały przywrócone do czasów świetności.

11 / 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Po kilku miesiącach remontu przyszedł czas na zamontowanie całkowicie nowego układu elektrycznego. Do nadwozia zamontowano też przygotowany wcześniej silnik.

12 / 12Datsun 240Z z 1973 roku

Obraz
© JDM Legends

Auto stanęło na własnych kołach i można było nim odbyć jazdę próbną. Po ostatnich kalibracjach zawieszenia i napędu zakończono remont. Właściciel napisał na Facebooku, że auto czeka na profesjonalną sesję zdjęciową.

Jakub Tujaka, Moto.WP.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła