Zardzewiałą skorupę zamienili w perełkę - remont Datsuna 240Z z 1973 roku
Przeprowadzenie takiego remontu to marzenie każdego majsterkowicza. Samo znalezienie zapomnianego sportowego auta to prawdziwa frajda, a proces przywracania go do życia jest długotrwały, ale bardzo satysfakcjonujący. Prezentujemy przykład prawdziwej metamorfozy.
Datsun 240Z z 1973 roku
Ten Datsun 240Z przestał w garażu kilkanaście lat i gdyby nie to, że zalazł go miłośnik japońskiej motoryzacji, to za pewne nigdy by stamtąd nie wyjechał.
Datsun 240Z z 1973 roku
Auto trafiło do warsztatu, gdzie najpierw przeszło szczegółowy przegląd, a następnie mechanicy zabrali się do pracy. Auto zostało rozebrane do gołej karoserii, a następnie usunięto stary lakier.
Datsun 240Z z 1973 roku
Wypiaskowane i wyrównane nadwozie trafiło do lakierni. Tam zostało oczyszczone i odtłuszczone. Następnie położono na nie bazę pod lakier.
Datsun 240Z z 1973 roku
Japończycy mają bardzo dobrze rozwiniętą branżę części zamiennych do swoich aut. Nie ma problemu z dostaniem elementów do pojazdów z lat 70. XX wieku.
Datsun 240Z z 1973 roku
Właściciel zdecydował, że auto zostanie polakierowane niebieskim metalikiem. Samochód wyjechał z fabryki z nadwoziem w bardzo zbliżonym odcieniu.
Datsun 240Z z 1973 roku
Z czasem kolejne części były montowane do nadwozia. Na tym zdjęciu widać, że tylne zawieszenie jest już kompletne, a nadkola poszerzone, aby zmieścić nieco szersze koła, niż te montowane w fabryce.
Datsun 240Z z 1973 roku
Komora silnika została przygotowana równie dokładnie, jak panele nadwozia.
Datsun 240Z z 1973 roku
Silnik przeszedł generalny remont i wymieniono w nim wszystko, co się dało. Odnowiono cały układ korbowy, nowe są tłoki, pierścienie, układ dolotowy i głowica.
Datsun 240Z z 1973 roku
Układ przeniesienia napędu również został całkowicie wyremontowany. Silnik napędza tylne koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.
Datsun 240Z z 1973 roku
Wewnątrz zamontowano nowe fotele i odnowioną deskę rozdzielczą. Wszystkie panele tapicerki zostały przywrócone do czasów świetności.
Datsun 240Z z 1973 roku
Po kilku miesiącach remontu przyszedł czas na zamontowanie całkowicie nowego układu elektrycznego. Do nadwozia zamontowano też przygotowany wcześniej silnik.
Datsun 240Z z 1973 roku
Auto stanęło na własnych kołach i można było nim odbyć jazdę próbną. Po ostatnich kalibracjach zawieszenia i napędu zakończono remont. Właściciel napisał na Facebooku, że auto czeka na profesjonalną sesję zdjęciową.
Jakub Tujaka, Moto.WP.pl