Zakopianka będzie miała najdłuższy tunel w Polsce. Prace przebiegają zgodnie z planem
Będzie „S7”
Nikogo, kto w szczycie turystycznym wybrał się w Tatry, nie trzeba przekonywać, że Zakopianka jest dziś drogą zupełnie nieprzystającą do potrzeb zmotoryzowanych. Sytuację zmienić ma jej rozbudowa do standardu "ekspresówki”. By było to możliwe, musi powstać tunel pod górą Luboń Mały, na odcinku Naprawa - Skomielna Biała. Prace trwają od początku marca 2017 r., a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że na razie wszystko przebiega zgodnie z planem.
Oprócz samego drążenia i zabezpieczenia tymczasowego wykonywane są zbrojenia i betonowanie obudowy stałej w dwóch nitkach portalu północnego. Od strony portalu południowego trwa budowa muru oporowego. Skarpa drogowa nitki lewej została w pełni wzmocniona specjalnymi kotwami.