Za trzeci egzamin na prawo jazdy zapłaci ośrodek szkolenia kierowców?

Co byście powiedzieli na to, by to szkoła jazdy, a nie kursant zapłaciła za trzeci egzamin na prawo jazdy? Mogłoby to bardziej zaangażować instruktorów do nauki, a przede wszystkim ośrodek przejąłby odpowiedzialność za swojego kandydata. Co więcej, nie jest to nasz wymysł, ale dyrektora WORD.

Obraz
Źródło zdjęć: © East News | Reporter
Marcin Łobodziński

Dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu Marek Staszczyk zaproponował takie właśnie rozwiązanie, ale spokojnie – nie wejdzie ono w życie. Ma natomiast na celu zwrócenie uwagi na dość poważny problem, czyli niski poziom kształcenia. Autor poszedł dalej, bo za czwarty egzamin miałby zapłacić starosta, a za piąty wojewoda. Przypominamy, że za jedno podejście na kategorię B trzeba zapłacić 170 zł. Jeżeli nie udałoby się za piątym razem, kursant przechodziłby szkolenie, ale na koszt ośrodka, w którym się uczył.

Pan Staszczyk mówi wprost w czym rzecz: "Jeżeli np. starostwo musiałby płacić za egzaminy, być może urzędnicy przyjrzeliby się bliżej funkcjonowaniu danej szkoły, w której zdawalność egzaminów państwowych jest na poziomie poniżej 30 procent".

Faktem jest, że przy obecnym systemie osoba, która zakończyła szkolenie, jest zdana wyłącznie na siebie, a ośrodki nie ponoszą praktycznie żadnej odpowiedzialności za umiejętności kandydata na kierowcę. Jeżeli kiepsko wyszkolona osoba w jakiś sposób prześliźnie się przez egzamin, to mamy na drodze ogromne zagrożenie, w postaci ponad tony pędzącej stali, którą kontroluje ktoś, kto ma o tym słabe pojęcie.

Czy to zmusi do refleksji urzędników państwowych i doprowadzi do jakiejkolwiek zmiany prawa? Szczerze wątpię, ale nawet jeżeli część z instruktorów weźmie sobie do serca to, że to od nich zależy kto będzie siedział za kierownicą auta, może zmieni się ich podejście do pracy. Marek Staszczyk zaznacza przy tym, że nie uogólnia. Mówi, że w Polsce jest wielu dobrych instruktorów.

źródło: polsatnews.pl

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy