Z Paryża do Pekinu w Mercedesie
W roku 2006 firma chciała pokazać światu możliwości, jakie daje najnowsza technologia konstrukcji silników wysokoprężnych. Było to o tyle istotne, że eksperci przewidują światowy trend wzrostowy w dziedzinie zakupu samochodów napędzanych silnikami Diesla. Według nich, udział silników wysokoprężnych wzrośnie z dzisiejszych 18 do około 30 procent do roku 2015. Drogę z Paryża do Pekinu (odwrotnie niż w przypadku rajdu z roku 1907) podzielono na pięć etapów. Pierwszy – liczący 3400 km - przebiegał autostradami z Paryża do Sankt Petersburga. Drugi –mający długość 2700 km - zaplanowano przez zimne tereny z Petersburga do Jekaterynburga. Trzeci etap z zasypanej śniegiem Syberii do Ałma Aty miał 2500 km. Czwartym była droga o długości 3200 km, z kazachskiej Ałma Aty do Lanzhou w zachodnich Chinach, przebiegająca przez pustynne i skaliste tereny. Ostatni etap przebiegał przez środkowe Chiny z metą w Pekinie.