Europejski oddział Toyoty sprzedał w pierwszym kwartale br. 230 100 samochodów. Jest to wynik o 2 proc. lepszy względem analogicznego okresu 2014 r.
Udział w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 4,9 proc. 23 proc. sprzedaży Toyoty w Europie stanowią samochody hybrydowe (wzrost udziału w gamie o 2 punkty procentowe). - 2015 rok rozpoczęliśmy dobrymi wynikami, pomimo trudnej sytuacji w Europie Wschodniej. Cieszy nas, że wzrost napędzają hybrydy i modele wytwarzane lokalnie, takie jak Aygo, Yaris czy Verso – powiedział Karl Schlicht z Toyota Motor Europe.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Poprawę sprzedaży japoński producent zawdzięcza Europie Zachodniej (+6 proc.) i Środkowej (+19 proc.). We wschodniej części Starego Kontynentu (Rosja, Ukraina, Kazachstan, kraje Kaukazu) dostarczono o 28 proc. aut mniej. Zwiększył się jednak udział w rynku – o 1,1 punktu procentowego, do 7,7 proc.
Klienci w Europie kupili 250 076 sztuk modelu Aygo, 53 890 Yarisów (w tym 18 628 Yarisów Hybrid), 22 186 Aurisów (w tym 9 193 Aurisów Hybrid), 13 556 Aurisów Touring Sports (w tym 8 878 Aurisów Touring Sports Hybrid), 19 371 Corolli, 9 189 Verso, 7 691 Avensisów, 59 sztuk iQ, 10 Urban Cruiser, 2 391 Verso S, 4 880 Priusów we wszystkich wariantach, 8 354 Camry, 427 GT86, 24 518 RAV4, 168 Venza, 1 618 Highlanderów, 10 032 Land Cruiserów, 8 805 Hiluxów, 188 Fortuner, 1 536 Proace, 62 Hiace i 375 pozostałych modeli.
Należąca do Toyoty marka Lexus sprzedała na Starym Kontynencie 15 753 samochodów. Na liczbę tę składa się 2 539 sztuk CT 200h, 2 436 – IS, 461 – ES, 624 – GS, 83 – LS, 6 568 – NX, 1 921 – RX i 1 121 pozostałych modeli.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl