Wzrost sprzedaży nowych samochodów na początku 2014 r. 

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/Jacek Bednarczyk

Styczeń 2014 r. europejski rynek samochodowy zakończył na 5,4-proc. plusie. Z polskich salonów wyjechało natomiast 11 proc. więcej osobówek niż w styczniu 2013 r.

Europejscy klienci kupili blisko 936 000 aut osobowych. Choć jest to o 5,4 proc. lepszy wynik niż w styczniu 2013 r., to wolumenowo mamy nadal jeden z najsłabszych rezultatów styczniowych w ciągu ostatniej dekady. Do głównych rynków, które w styczniu odnotowały wzrosty należą Niemcy (7 proc.), Francja (0,5 proc.), Włochy (3 proc.) i Wielka Brytania (7 proc.).

W Polsce natomiast styczeń był siódmym z kolei miesiącem, w którym odnotowano wzrost rejestracji samochodów osobowych. - Wynik wolumenowy jest najlepszym od marca 2012 r., a wszystko za sprawą krótkiego powrotu do kratek, dzięki któremu firmy korzystają z możliwości odliczenia całego podatku VAT. Spodziewamy się, że w lutym i w marcu, kiedy okienko derogacyjne będą jeszcze obowiązywać, wyniki sprzedaży i rejestracji będą lepsze. W styczniu wielu producentów dopiero przygotowywało specjalne oferty sprzedaży "kratek" i dopiero teraz będą w stanie na bardzo wysoki popyt odpowiedzieć odpowiednią podażą - mówi Paweł Gos z Exact Systems.

W ubiegłym miesiącu w Centralnej Ewidencji Pojazdów pojawiło się 29 180 nowych samochodów osobowych (wliczając "kratki"). Samych aut osobowych z homologacją ciężarową sprzedano ponad 2 000. Liderem rynku pozostaje Skoda (ponad 4 000 sprzedanych egzemplarzy), a tuż za nią plasują się Volkswagen i Skoda. Najchętniej kupowanymi modelami są Skoda Octavia i Toyota Auris.

- Wyniki rejestracji samochodów osobowych w Polsce po pierwszym miesiącu skłaniają mnie do optymistycznego przypuszczenia, że obecny rok dla naszej branży motoryzacyjnej będzie lepszy od minionego. Jeśli w lutym i marcu "kratki" ściągną do salonów jeszcze więcej klientów, liczba 310 000-320 000 nowych rejestracji w całym 2014 r., co da nam ok. 5-10 proc. wzrost, jest moim zdaniem realna - zaznacza Gos.

Źródło: Exact Systems

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła