wp

Wysokość składki OC zależna od mandatów. Ma być bezpieczniej na drogach

Polska Izba Ubezpieczeń opracowała raport podpowiadający, jak zmniejszyć liczbę wypadków drogowych w Polsce. Proponuje m.in. możliwość taryfikacji ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne kierowców.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Polska Izba Ubezpieczeń podpowiada, jak zmniejszyć ilość wypadków
Polska Izba Ubezpieczeń podpowiada, jak zmniejszyć ilość wypadków (East News)

Polska Izba Ubezpieczeń podczas XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju przestawiła raport, który analizuje stan wypadkowości na naszych drogach. Zawarto w nim 20 pomysłów, które mają przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Plan jest ambitny: do 2030 r. ma przyczynić się do zmniejszenia aż o 2/3 liczby ofiar wypadków.

Rocznie na polskich drogach ginie ponad 3 tys. osób. Mamy jeden z najwyższych wskaźników śmiertelności na drogach w całej Unii Europejskiej – jest aż o 50 proc. wyższy od średniej. Najbardziej przerażające jest wskaźnik śmiertelności młodych Polaków, który jest o ponad 60 proc. wyższa niż u naszych zachodnich sąsiadów. Nie bez przyczyny, najczęstszymi sprawcami śmiertelnych wypadków w Polsce są młodzi. Co m.in. proponuje PIZ?

wp
East News
Podziel się

Chce rozpocząć generalne zmiany w kwestii bezpieczeństwa ruchu drogowego, wzorując się na Słowacji. Poprawienie infrastruktury drogowej czy edukacje przyszłych kierowców – najlepiej od czasów szkolnych. Największe wątpliwości budzi pomysł wysokości ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne. Prezes PIU Jan Grzegorz Prądzyński tłumaczy, że taki system nagradzałby osoby jeżdżące bezpiecznie, a karał piratów drogowych.

Drugim pomysłem jest zaostrzenie kontroli nad badaniami pojazdów. Według przedstawionych danych, w Polsce aż 98 proc. pojazdów przechodzi pozytywnie kontrolę techniczną – mimo zaawansowanego wieku i niepewnego pochodzenia większości aut na polskich drogach. Niską jakość okresowych badań technicznych krytykowała już w 2009 r. Najwyższa Izba Kontroli. Warto przejść się po najbliższym parkingu i zobaczyć, na jakich oponach jeździ wielu kierowców. Często są stare i łyse, czego skutkiem są kolizje lub wypadki. W raporcie postulowano także o większą ochronę pieszych przez m.in. uzależnienie mandatu od zarobków.

Polub WP Moto
wp
wp
wp
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.