Trwa ładowanie...
09-11-2016 11:34

Wynajem długoterminowy znów zyskuje na popularności

Wynajem długoterminowy znów zyskuje na popularnościŹródło: Materiały prasowe
d18tafa
d18tafa

Z danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że tempo rozwoju rynku wynajmu długoterminowego aut w naszym kraju ciągle rośnie. W trzecim kwartale dynamika wzrostu liczby samochodów użytkowanych w takiej formie wyniosła 11 proc. rok do roku.

Na koniec trzeciego kwartału br. należące do PZWLP firmy wynajmu długoterminowego, reprezentujące ok. 80 proc. tego rynku w Polsce, finansowały i zarządzały ponad 126,5 tys. pojazdów użytkowanych przez przedsiębiorców w usługach Full Serwis Leasingu i Leasingu z Serwisem. Oznacza to, że dynamika rozwoju branży wyniosła 11 proc. rok do roku i była tym samym jeszcze wyższa niż na koniec czerwca (9,4 proc. r/r) oraz w pierwszym kwartale (8,9 proc. r/r).

- Rosnące tempo wynika przede wszystkim z faktu, że obecnie z wynajmu długoterminowego korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale też dynamicznie rozwija się sprzedaż tej usługi wśród klientów z sektora małych i średnich firm. Jeszcze kilka lat temu wynajem długoterminowy był postrzegany jako rozwiązanie zarezerwowane dla dużych korporacji. Obecnie oferta jest dostosowana także do nawet najmniejszych przedsiębiorców, korzystających w swojej działalności choćby z jednego samochodu - powiedział Sławomir Wontrucki, prezes zarządu PZWLP.

Znaczący był również udział branży wynajmu długoterminowego w całkowitej sprzedaży nowych samochodów osobowych do firm w Polsce, czyli w kluczowym już od dłuższego czasu segmencie dla kondycji całego rynku motoryzacyjnego. Zgodnie z danymi IBRM Samar w trzecim kwartale 2016r. firmy były nabywcami 70,5 proc. wszystkich sprzedanych nowych aut osobowych w salonach w naszym kraju. Jak podaje PZWLP, w wynajmie długoterminowym znalazło się w tym czasie co piąte nowe auto osobowe (19,8 proc.) kupowane przez firmy, czyli ponad 12 800 samochodów. Większość z nich, bo nieco ponad 10 000 pojazdów, została zakupiona przez firmy członkowskie PZWLP.

Firmy korzystające z opisywanych usług najchętniej wybierają pojazdy z silnikiem wysokoprężnym (72,4 proc.). Na drugiej pozycji znalazły się auta benzynowe (27,3 poc.), a na trzecim - hybrydy i samochody elektryczne (0,3 proc.). Ta ostatnia grupa notuje jednak szybki wzrost - na koniec trzeciego kwartału było ich 400 (394 hybrydy i 16 "elektryków"), zaś w drugim kwartale 296 (odpowiednio 286 i 10). Wśród najbardziej popularnych modeli znalazły się Skoda Octavia, Ford Focus, Skoda Fabia, Toyota Yaris oraz Opel Astra.

d18tafa

Źródło: PZWLP

ll/Wirtualna Polska

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj