Wygląda jak stare radio, ale ma bluetooth i złącze USB

Dwóch miłośników motoryzacji z Warszawy postanowiło zrobić coś, co może okazać się wielkim sukcesem. W trzy wieczory zamienili stare radio na multimedialne urządzenie. Docenił ich nawet pierwotny producent sprzętu.

Obraz
Źródło zdjęć: © Szfagry Performance Center

Problem z muzyką w klasycznym aucie to norma. Przesterowane dźwięki, szumy i problemy z nośnikami muzyki są zmorą właścicieli zabytkowych pojazdów. Rozwiązań tego problemu jest kilka – jedno z nich to ukrycie nowoczesnego odtwarzacza w schowku, pod siedzeniem lub w bagażniku. Innym, trudniejszym rozwiązaniem jest modyfikacja klasycznego radioodbiornika.

Obraz
© Szfagry Performance Center

Tę drugą drogę obrali Tymon i Krzysiek z Warszawy, którzy przebudowali radio Safari 5 wyprodukowane przez firmę Unitra Diora. Pomysł na takie rozwiązanie narodził się po zakupie Polskiego Fiata 126p, który na pokładzie miał takie radio. Chcąc zachować sprawny egzemplarz, panowie kupili spalone radio za 20 zł i wykorzystali jego obudowę. Dzięki częściom pochodzącym z dalekiego wschodu zrobili coś, co może być remedium na problemy z muzyką w Polonezach, Dużych Fiatach i Maluchach.

Obraz
© Szfagry Performance Center

Do klasycznej obudowy, którą też odświeżyli, włożyli nowe technologie takie jak gniazdo USB czy moduł pozwalający na łączenie się ze smarfonem za pomocą systemu Bluetooth. Prace zajęły im trzy wieczory, ale efekt jest powalający.

Radio wygląda jak dobrze zachowany zabytek. Ma nawet przerobiony panel przycisków, tak aby odpowiadały one za wywoływanie nowych funkcji. Udało się też zachować podświetlenie identycznej jak oryginalne.

Obraz
© Szfagry Performance Center

Co ciekawe, o całym projekcie wiedzieli przedstawiciele firmy Unitra, którzy zgodzili się na odtworzenie naklejki i wykorzystanie logotypów. Po zakończeniu prac nad sprzętem dostali oni propozycję, żeby rozpocząć produkcję podobnych odtwarzaczy. Internauci również wykazują duże zainteresowanie takimi sprzętami.
Twórcom projektu gratulujemy pomysłowości i mamy nadzieje, że niebawem będzie można kupić ich produkty.

Obraz
© Szfagry Performance Center
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła