Wołga 2020 pomysłem na luksusową limuzynę z Rosji

Rosyjski przemysł motoryzacyjny nie odnosi w ostatnich latach szczególnych sukcesów. Został zdominowany przez zagraniczne marki, gdyż rodzime konstrukcje nie wytrzymują konkurencji. Nie brakuje jednak pomysłów na zmianę tej sytuacji. Jednym z nim jest amatorski projekt nowej Wołgi.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Pierwsza Wołga, która trafiła do produkcji w 1956 r., powstała jako następca Pobiedy, czyli modelu produkowanego u nas jako Warszawa. Była jednak zdecydowanie większa, dzięki czemu stała się też autem bardziej luksusowym w Związku Radzieckim. Samochody drugiej generacji (z 1970 r.) miały podobny wizerunek. Choć powszechnie służyły jako taksówki, to trafiały też w ręce ważniejszych urzędników państwowych oraz były wykorzystywane przez milicję i wywiad. W latach 90. próbowano modernizować Wołgę i produkcja kolejnych wersji trwała do 2009 r. Jednak była to przestarzała konstrukcja, a jej kiepska jakość nie zachęcała do zakupu.

Teraz nie brakuje, aby przywrócić produkcję Wołgi, jako luksusowego konkurenta dla niemieckich marek premium. Efektem takich marzeń jest projekt Aleksandra Sztroma, który stworzył swoją wizję nowej Wołgi. Na szczęście nie próbował on wyglądem tego samochodu nawiązywać do oryginału. Starał się też nie kopiować w zbyt dużym stopniu już istniejących limuzyn.

Obraz
© Materiały prasowe

Projekt łączy cechy klasycznej limuzyny z odpowiednią dawką nowoczesności. Widzimy długą maskę, ale też płynnie opadający dach, który przechodzi w klapę bagażnika. Samochód otrzymał bardzo dużo chromu, który pokrywa osłonę chłodnicy, przedni zderzak, progi, a także lusterka i ramki szyb. Ogromny szklany dach zapewnia sporo światła, ale (nawet gdyby takie auto miało powstać) nie mógłby trafić do produkcji w takiej formie.

Wołga 2020 to tylko amatorski projekt, który nie ma szans na realizację, ale pokazuje, że w Rosji marzenia o odbudowaniu rodzimej motoryzacji są równie mocne jak u nas. Czy taka Wołga miałaby szansę w starciu z Mercedesem, BMW i Audi?

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła