Polska jest kolejnym etapem rozwoju europejskiego projektu China Automobile, który bardzo szybko obejmuje swoim działaniem kolejne kraje Starego Kontynentu.
Podobnie jak w innych krajach Europy, pierwszym modelem jaki trafi do sprzedaży będzie Shuanghuan CEO. To także pierwszy chiński samochód terenowy tej firmy, któremu udało się zdobyć europejską homologację.
Pojawianie się kolejnych modeli w ofercie importera uzależnione jest od homologacji upoważniającej do masowej sprzedaży na rynku europejskim. Prawdopodobnie kolejnym modelem - po CEO - będzie trzydrzwiowy SUV Jonway UFO, który ma szansę stać się najtańszym pojazdem tego typu na polskim rynku. Trzecim "dzieckiem" w chińskiej rodzinie będzie zapewne GX6 firmy GONOW, 5-omiejscowy SUV.
Spółka wiąże także duże nadzieje z trzema modelami produkowanymi przez chińskiego potentata Chery Automobile. Samochody tę będą jednak oferowane w Europie (i w Polsce) już pod nazwą Dragon z logiem smoka, który jest znakiem rozpoznawczym CHINA AUTOMOBILE. Najmniejszy z nich będzie występował pod nazwą City. Jak nazwa wskazuje, będzie konkurował w segmencie samochodów miejskich. Kolejny model to 7-miejscowy VAN Liner, oferowany w Kraju Środka jako V5. W gamie znajdzie się również 5-drzwiowy SUV Grand UFO (powszechnie znany jako "Tiggo"), który będzie uzupełnieniem wersji trzydrzwiowej UFO.
Wspólnym elementem wszystkich modeli - za wyjątkiem najmniejszego City - jest jednostka napędowa o poj. 2.4 litra i mocy 130 KM. Silnik produkowany na licencji Mitsubishi oferuje 195 Nm momentu obrotowego. Dzięki spełnieniu normy Euro 4, jest to najpopularniejszy motor wykorzystywany obecnie przez chińskich producentów. Motor miał w tym roku swoją premierę na targach w Lipsku.
Na samochody będzie oferowana 3-letnia gwarancja mechaniczna ograniczona przebiegiem 100 000 kilometrów. Serwis będzie prowadzony w nowo otwieranych salonach (pierwszy powstanie w Warszawie), natomiast części zamienne będą dostarczane z dwóch magazynów zlokalizowanych na terenie Europy.
Źródło: Samar.pl