Warszawa jest jednym z zaledwie sześciu miast na świecie, które będą miały szansę na zorganizowanie ulicznego pokazu w 2007 roku. Poza naszą stolicą bolid Renault będzie jeździł ulicami Johannesburga, Rotterdamu, Bukaresztu, Meksyku i Dubaju. Roadshow to niepowtarzalna możliwość usłyszenia silników bolidu F1 w sercu miasta, na żywo i całkowicie za darmo – mówi Arnaud Barral, prezes Renault Polska, które jest organizatorem imprezy. Jest to niepowtarzalna okazja na zobaczenie z bliska Formuły 1, szansa na poznanie kulis tego sportu i spotkanie się z gwiazdami F1.
Święto Formuły 1 będzie trwało w Warszawie w dniach 2-3 czerwca. Na cały wyścigowy weekend Most Świętokrzyski i Wybrzeże Kościuszkowskie zamienią się w uliczny tor Formuły 1, po którym w niedzielę, 3 czerwca, będzie pędził mistrzowski bolid Renault, prowadzony przez jednego z głównych kierowców zespołu. Przejazd bolidu będzie poprzedzała widowiskowa parada samochodów rajdowych, osobowych i zabytkowych, a atmosferę porównywalną do tych, jakie panują na wyścigach Formuły 1, zagwarantują także dodatkowe atrakcje dostępne w miasteczku F1, które powstanie na tyłach Biblioteki Uniwersyteckiej. Dla zgromadzonych przy trasie kibiców bolid i gwiazdy F1 będą na wyciągnięcie ręki.
Miejsce imprezy i trasa przejazdu zostały wybrane pod kątem spełnienia wszystkich restrykcyjnych wymogów bezpieczeństwa. W Warszawie braliśmy pod uwagę różne lokalizacje. Zależało nam na tym, aby ze względu na publiczność impreza odbyła się w centralnie położonym miejscu. Po konsultacjach zarówno z inżynierami ruchu, jak i z technikami F1 okazało się, że najlepszym wyborem jest Powiśle i Most Świętokrzyski. Trasa ta otrzymała wszystkie konieczne pozwolenia – mówi Agata Szczech – Bardzo pomocne w przygotowaniu wydarzenia były władze Warszawy.
Idea „Formuła 1 bliżej ludzi” przyświecała organizacji Roadshow od samego początku. Od czasu pierwszego ulicznego pokazu, F1 obejrzało na żywo już ponad 1, 5 miliona ludzi w 9 miastach na świecie. Pierwsza impreza z cyklu odbyła się w 2003 roku w Madrycie, kolejne miały miejsce m.in. w Istambule, Tokio, Rzymie Sewilli, Lyonie i dwukrotnie w Moskwie. Za każdym razem kierowców F1 witały tłumy fanów – w Sewilli uliczny wyścig obejrzało aż 250 000 ludzi, na ulicach Lyonu zgromadziło się 200 000 widzów, a na premierowym pokazie w Madrycie było ponad 100 000 kibiców.
Jak wyjaśnił Flavio Briatore, dyrektor generalny ING Renault F1 Team: I to jest właśnie Roadshow. Organizujemy dla widzów imprezy polegające na przejazdach naszych bolidów ulicami miast i pokazy podczas zawodów World Series by Renault. Dzięki temu ludzie mogą zapoznać się z bliska z samochodami Renault, z zespołem i kierowcami, co jest niemożliwe podczas wyścigów Grand Prix.
ING Renault F1 Roadshow to przede wszystkim okazja, by pokazać, na czym polega nowoczesna Formuła 1, to fantastyczne widowisko i doświadczenie, o którym trudno zapomnieć.
Z okazji rozpoczęcia sezonu 2007 Alain Dassas, Prezes ING Renault F1 Team, powiedział: Renault, jako konstruktor samochodów i jako doskonały zespół sportowy, od zawsze skutecznie łączył zaawansowane rozwiązania techniczne, rozrywkę i ścisłe związki z publicznością. Od czasu powrotu Renault do F1 koncern zawsze chciał otworzyć tę dyscyplinę sportu dla szerszej publiczności, a także przybliżyć widzów do wyścigów i biorących w nich udział ludzi.
Źródło: Renault; Mototarget