W samochodach tych marek najczęściej psuje się układ paliwowy
Wydatki idą w tysiące złotych
Ranking powstał na podstawie przebiegu 50 tysięcy polis. Pod uwagę brano m.in. awarie pompy paliwa, gaźnika, przepływomierza, wtryskiwaczy, wtryskiwaczy rozruchu zimnego silnika czy czujnika położenia wału korbowego.
Do przeszłości należą już czasy, gdy samochody wyposażane były w gaźniki. Dziś wtrysk paliwa i powietrza następuje poprzez skomplikowane systemy, które różnicują skład mieszanki nie tylko w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu, ale też od zewnętrznej temperatury. Dodatkowo potrafią oszczędzać paliwo podczas hamowania silnikiem, gdyż po puszczeniu pedału przyspieszenia nie dawkują paliwa do cylindrów. Rzadsze wizyty na stacji paliw czasami przychodzi jednak okupić nieplanowaną wizytą w warsztacie. Układy paliwowe są na tyle zaawansowane, że niejednokrotnie ulegają usterkom. Ich naprawa to nie tylko kłopot, ale często też znaczne wydatki. Wie o tym każdy właściciel diesla, któremu przyszło się zmierzyć z tym problemem. Jego rozwiązanie często wiąże się z koniecznością zostawienia w specjalistycznym warsztacie kilku tysięcy złotych. Decydując się na zakup auta, szczególnie używanego, warto zapoznać się z rankingiem awaryjności układu paliwowego u poszczególnych producentów. Takie właśnie zestawienie
przygotowała brytyjska firma Warranty Direct.
Ranking powstał na podstawie przebiegu 50 tysięcy polis. Pod uwagę brano m.in. awarie pompy paliwa, gaźnika, przepływomierza, wtryskiwaczy, wtryskiwaczy rozruchu zimnego silnika czy czujnika położenia wału korbowego. W zestawieniu ujęto 39 marek. Ich kolejność może być zaskakująca dla niejednego zwolennika obiegowych opinii o motoryzacji.