W Poznaniu zakończono produkcję VW Caddy 3 

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Z linii produkcyjnej fabryki Volkswagena w Poznaniu zjechał ostatni model VW Caddy 3. Jego następca będzie dostępny w salonach od lipca. Fabryka w stolicy Wielkopolski jest jedyną na świecie, gdzie produkowany jest czwarta generacja tego auta użytkowego.

- W 2003 roku rozpoczął się szczególnie bliski nam i dobrze znany etap w historii Caddy; w naszej fabryce ruszyła produkcja trzeciej generacji tego modelu. Seryjna produkcja trwała od 12 listopada 2003 roku do 20 maja 2015 roku. Jednocześnie dzisiaj, z numerem 1 578 384 z linii produkcyjnej zjechał pierwszy seryjny Caddy 4, który swoją światową premierę miał również w Poznaniu - powiedział dyrektor poznańskiego zakładu Dietmar Mnich. Roczna produkcja tego modelu w Wielkopolsce wynosiła 175 000 sztuk - to ok. 80 proc. wszystkich samochodów wyjeżdżających z tej fabryki..

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
VW Caddy są zaliczane do grupy lekkich samochodów użytkowych. W latach 1979-1993 w Stanach Zjednoczonych produkowana była ich pierwsza generacja, oparta na rozwiązaniach VW Golfa. Na rynek europejski model ten dostarczała firma TAS z Sarajewa. Seryjna produkcja pierwszej generacji przez Volkswagena wypełniła przestrzeń samochodów użytkowych pomiędzy Transporterem a Passatem Kombi. Drugą wersję Caddy stworzył hiszpański koncern Seat. Trzecia, została zaprezentowana podczas Międzynarodowych Targów Samochodów Użytkowych w Amsterdamie w październiku 2003 roku i od tego czasu Caddy 3 produkowany był w Wielkopolsce.

- Dzięki dobremu przyjęciu i niesłabnącemu zainteresowaniu naszym produktem przez te wszystkie lata stał się on istotnym motorem zmian i rozwoju dla poznańskiej fabryki. Na przestrzeni ostatnich 12 lat spółka przeobraziła się z zakładu montującego samochody do pełnowartościowej fabryki zatrudniającej dziś ponad 7000 osób i będącej największym pracodawcą w Wielkopolsce - powiedział prezes zarządu i członek kierownictwa marki Volkswagen Samochody Użytkowe Jens Ocksen. W najbliższych miesiącach koncern planuje kolejne inwestycje. Dzięki nim, w podpoznańskim Antoninku pracę ma znaleźć 900 osób. Od drugiej połowy 2016 roku w powstającej fabryce we Wrześni będzie produkowana nowa generacja modelu VW Crafter. Wtedy zatrudnienie ma znaleźć kolejnych 3000 osób.

Koncern VW w Wielkopolsce i w Poznaniu obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoninku samochody Tarpan. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych.

ll

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3