WP

W Poznaniu ruszają pierwsze polskie targi aut luksusowych

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
W Poznaniu ruszają pierwsze polskie targi aut luksusowych
(Materiały prasowe)
WP

W dniach 2-4 lipca 2015 r. Poznań gości Gran Turismo Expo. Są to pierwsze w Polsce targi samochodów luksusowych z prawdziwego zdarzenia.

Impreza jest limitowana – przygotowano na nią 1825 biletów. Podczas 3 dni, na powierzchni 3000 m kw. goście mają możliwość zobaczenia nowych modeli topowych marek. Nie zabraknie też jazd testowych po Torze Poznań.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *  Impreza jest miejscem polskiej premiery ABT Audi RS6-R. Jest to jeden z zaledwie 25 egzemplarzy tego szybkiego kombi, które rozwija moc 730 KM i prędkość maksymalną 320 km/h. Samochód ma też szereg wyróżniających go elementów stylistycznych – spoilery z połyskującego karbonu czy 22-calowe felgi aluminiowe o wieloramiennym wzorze.

WP

Kolejnym ciekawym eksponatem jest Praga R1. Konstrukcja tego auta bazuje na superlekkim monocoque wykonanym z włókna węglowego. Pozostałe elementy nośne to aerodynamiczna podłoga wykonana z kevlaru i włókna węglowego oraz przednia i tylna strefa kontrolowanego zgniotu.

Do napędu posłużył 2-litrowy silnik pochodzący z formuły Renault, jednak zmodyfikowany tak, by wyróżniał się większą żywotnością. Moc motoru to 250 KM, a moment obrotowy – 270 Nm. Są to niesamowite wartości biorąc pod uwagę masę własną auta, wynoszącą zaledwie 592 kg. Równocześnie dostępna też jest wersja z silnikiem turbodoładowanym z mocą przekraczającą 320 KM.

WP

Moment obrotowy przenoszony jest na tylne koła poprzez 6-biegową, sekwencyjną skrzynię biegów Hewland JFR o wymiennych przełożeniach. W zawieszeniu zastosowano zestaw Koni z regulacją wysokości, twardości dobicia i odbicia, regulacji podlegają także kąty pochylenia kół. Nadwozie Praga R1 jest wykonane z włókien węglowych i charakteryzuje się bardzo wyrafinowaną aerodynamiką. Docisk do podłoża jaki potrafi wytworzyć aerodynamika półtorakrotnie przekracza masę własną samochodu, to pozwala na jazdę w zakrętach z przeciążeniami sięgającymi 2,7 g. Praga R1 to jeden z najnowocześniejszych samochodów wyścigowych, dzięki całkowicie nowej konstrukcji spełnia rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa w sportach motorowych, ale przede wszystkim umożliwia równorzędne ściganie się z innymi wiele droższymi samochodami.

Istnieje możliwość odbycia jazdy testowej. 10 minut kosztuje 500 euro, a pół godziny – 1000 euro.

Źródło: Pachura Motor Center

ll/moto.wp.pl

WP
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP