W gliwickiej fabryce General Motors, w poniedziałek 14 maja 2012 r., oficjalnie ruszyła produkcja sportowej wersji opla Astry IV, noszącej oznaczenie OPC.
Do końca 2012 roku fabryka planuje wyprodukować ok. 2 tys. egzemplarzy Astry OPC. Wielkość dalszej produkcji będzie zależała od zapotrzebowania rynku. - Przy takich autach to głównie reakcja na rynek. Nie traktujemy tych aut, jako wysokowolumenowe. To mocne auto, wizerunkowe - wskazał Korpak.
Opel Astra OPC wyposażony jest w turbodoładowany benzynowy dwulitrowy silnik o mocy 280 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Zgodnie z tradycją marki, podobnie jak wcześniejsze wersje OPC, najnowsza Astra z tym oznaczeniem była testowana na północnej pętli toru wyścigowego Nurburgring. Jeden z testów objął 10 tys. km jazdy na torze - firma przekonuje, że odpowiada to 180 tys. km jazdy w normalnych warunkach.
W tym roku gliwicka fabryka Opla rozpocznie jeszcze produkcję trzeciej wersji nadwoziowej Astry IV generacji - po wakacyjnej przerwie produkcyjnej w Gliwicach z zakładu zacznie wyjeżdżać sedan przeznaczony głównie na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, Turcji oraz Hiszpanii. Na 2013 rok przygotowywana jest produkcja Astry IV w wersji cabrio.
Wszystkie te modele będą powstawały na jednej linii produkcyjnej. Umożliwia to wspólna dla wszystkich wersji tego modelu tzw. platforma delta. Niezależnie od tego np. wersje pięciodrzwiowa i GTC bardzo się różnią - spośród elementów zewnętrznych takie same są w nich tylko lusterka i antena. Taka odmienność oznaczała konieczność dużych inwestycji podczas przygotowywania produkcji, szczególnie na wydziałach tłoczni i spawalni.
Jak zaakcentował Korpak, GM ciągle inwestuje w rozwój i przygotowywanie nowych wersji i modeli w Gliwicach - od momentu powstania fabryki i rozpoczęcia produkcji w 1998 r. w tempie 45 mln euro rocznie. Dotąd inwestycje pochłonęły ok. 920 mln euro.
W obecnej produkcji fabryki dominuje pięciodrzwiowy model Astry IV, którego w 2011 roku wyprodukowano niespełna 137 tys. egzemplarzy. Produkowanej od jesieni 2011 roku trzydrzwiowej Astry IV GTC powstało w 2011 r. ponad 15,7 tys. sztuk, a Astry III sedan - ok. 21,2 tys. egzemplarzy. Łączne prognozy produkcji na ten rok zbliżają się do 160 tys. samochodów (w tym ok. 60 tys. Astry GTC).
Kierownictwo i załoga fabryki czekają na ostateczną decyzję w sprawie lokalizacji produkcji kolejnej generacji Astry. Według Korpaka ma ona zapaść w tym kwartale; być może jeszcze w tym miesiącu. Jeżeli okaże się ona korzystna dla Gliwic, w zakładzie rozpoczną się przygotowania - w ciągu dwóch-trzech lat powstaną m.in. nowe obiekty.
Fabryka w tym kontekście raczej nie myśli o wzroście przekraczającego 2,8 tys. osób zatrudnienia - ewentualna produkcja Astry V zastąpiłaby bowiem w okolicach 2015 r. produkcję Astry IV.