W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 312 078 nowych aut osobowych i dostawczych, o 2,5 proc. mniej niż w roku 2011 - poinformował PAP szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar Wojciech Drzewiecki, na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.
Tylko w grudniu 2012 roku zarejestrowano w Polsce 24 731 aut osobowych i dostawczych, o 24,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Najchętniej kupowaną marką w Polsce była Skoda. W ciągu całego roku zarejestrowano 33 500 nowych aut tej marki, o 0,76 proc. więcej niż w roku poprzednim. Udział Skody w polskim rynku wyniósł 10,73 proc. Drugie miejsce zajął Volkswagen - 26 447 zarejestrowanych aut, o 13,73 proc. więcej niż w roku poprzednim. Udział marki w rynku wyniósł 8,47 proc. Trzecią pozycję w tym rankingu zajął Fiat ze sprzedażą 22 191 aut, o 17,74 proc. mniejszą niż w 2011 r. Udział tej marki w rynku - 7,11 proc.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Toyota - 20 679 sprzedanych aut (wzrost o 4,14 proc., udział w rynku 6,63 proc.) i Opel - 20 568 samochodów (spadek o 10,37 proc., udział - 6,59 proc.).
Najczęściej kupowanym modelem samochodu w Polsce w 2012 roku była Skoda Octavia - sprzedano 15 635 aut tego modelu. Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Skoda Fabia - 9 704 samochody, Opel Astra - 8 997, Toyota Yaris - 7 828 i Nissan Qashqai - 7 547.
Ponadto, jak informuje Samar, w 2012 roku sprowadzono i zarejestrowano w Polsce 705 457 aut używanych, o 2,79 proc. mniej niż w roku poprzednim. Tutaj liderem jest Volkswagen - 114 417 sprowadzonych aut, przed Oplem - 74 879, Renault - 65 386, Fordem 59 103 oraz Audi - 54 429.