VW Polo obchodzi 40. urodziny

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

VW Polo ma już 40 lat. Okazją do świętowania jubileuszu były targi samochodów klasycznych Techno Classica w Essen, podczas których eksponowano wybrane egzemplarze tego modelu.

Najstarszym z nich pochodził z 1975 r. i był napędzany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 0,9 l (40 KM). Jego karoserię pokrywa dostępny tylko w chwili rozpoczęcia sprzedaży kolor „Ozeanblue”. Jak na owe czasy samochód ten miał bogate wyposażenie – na liście znajdziemy takie elementy, jak chromowane zderzaki i listwa z boku nadwozia oraz pokryte specjalną tapicerką fotele.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Polo II generacji reprezentowały trzy egzemplarze. Pierwszym z nich był model studyjny z 1988 r. o oznaczeniu „Eko”. Pod maską pracował 2-cylindrowy motor wysokoprężny 0,9 (40 KM), w którym inżynierowie zastosowali takie rozwiązania, jak bezpośredni wtrysk paliwa, system recyrkulacji spalin, automatyczne sprzęgło czy sprężarka typu G. Auto na przejechanie 100 km potrzebowało jedynie 2 l ON. Kolejnym przedstawicielem II generacji było Polo G40 z z 1985 r. o mocy 129 KM. Podczas 24-godzinnej próby na torze VW w Ehra-Lessin samochód ten osiągnął prędkość 208 km/h, bijąc ówczesny rekord dla klasy 1 300 cm sześc. wynoszący 168,6 km/h. Ostatnim było Polo Coupe G40 z 1992 r. (1,3 l, 113 KM).

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Przedstawicielem 3 wcielenia było Polo Open Air z 1998 r., napędzane przez 4-cylindrową, 1,4-litrową jednostkę benzynową (60 KM). Wyróżniało się ono dużym, przesuwanym elektrycznie dachem. Czwartą generację reprezentowało Polo GTI Cabriolet, wyprodukowane przez firmę Karmann w jednym egzemplarzu w 2007 r. Jego sercem był 1,8-litrowy motor benzynowy o mocy 150 KM. Opadająca linia dachu (gdy jest on rozpostarty ponad autem) sprawia, że model ten przypomina coupe. Dach ten składa się w bardzo widowiskowy sposób, całkowicie znikając pod specjalną pokrywą. Szklana szyba z tyłu elektrycznie unosi się ku górze, aby zapewnić dostęp do bagażnika.

Najnowszą historię Polo wskazywał model R WRC z 2013 r. (300 KM). To właśnie nim Sebastien Ogier i Julien Ingrassia zdobyli tytuł Rajdowych Mistrzów Świata.

Źródło: VW

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀