VW Polo obchodzi 40. urodziny

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

VW Polo ma już 40 lat. Okazją do świętowania jubileuszu były targi samochodów klasycznych Techno Classica w Essen, podczas których eksponowano wybrane egzemplarze tego modelu.

Najstarszym z nich pochodził z 1975 r. i był napędzany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 0,9 l (40 KM). Jego karoserię pokrywa dostępny tylko w chwili rozpoczęcia sprzedaży kolor „Ozeanblue”. Jak na owe czasy samochód ten miał bogate wyposażenie – na liście znajdziemy takie elementy, jak chromowane zderzaki i listwa z boku nadwozia oraz pokryte specjalną tapicerką fotele.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Polo II generacji reprezentowały trzy egzemplarze. Pierwszym z nich był model studyjny z 1988 r. o oznaczeniu „Eko”. Pod maską pracował 2-cylindrowy motor wysokoprężny 0,9 (40 KM), w którym inżynierowie zastosowali takie rozwiązania, jak bezpośredni wtrysk paliwa, system recyrkulacji spalin, automatyczne sprzęgło czy sprężarka typu G. Auto na przejechanie 100 km potrzebowało jedynie 2 l ON. Kolejnym przedstawicielem II generacji było Polo G40 z z 1985 r. o mocy 129 KM. Podczas 24-godzinnej próby na torze VW w Ehra-Lessin samochód ten osiągnął prędkość 208 km/h, bijąc ówczesny rekord dla klasy 1 300 cm sześc. wynoszący 168,6 km/h. Ostatnim było Polo Coupe G40 z 1992 r. (1,3 l, 113 KM).

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Przedstawicielem 3 wcielenia było Polo Open Air z 1998 r., napędzane przez 4-cylindrową, 1,4-litrową jednostkę benzynową (60 KM). Wyróżniało się ono dużym, przesuwanym elektrycznie dachem. Czwartą generację reprezentowało Polo GTI Cabriolet, wyprodukowane przez firmę Karmann w jednym egzemplarzu w 2007 r. Jego sercem był 1,8-litrowy motor benzynowy o mocy 150 KM. Opadająca linia dachu (gdy jest on rozpostarty ponad autem) sprawia, że model ten przypomina coupe. Dach ten składa się w bardzo widowiskowy sposób, całkowicie znikając pod specjalną pokrywą. Szklana szyba z tyłu elektrycznie unosi się ku górze, aby zapewnić dostęp do bagażnika.

Najnowszą historię Polo wskazywał model R WRC z 2013 r. (300 KM). To właśnie nim Sebastien Ogier i Julien Ingrassia zdobyli tytuł Rajdowych Mistrzów Świata.

Źródło: VW

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła