Szwedzka firma od 20 lat produkuje uterenowione kombi, oznaczone jako Cross Country. Teraz nadszedł czas na najnowszą edycję turystycznej wersji modelu V90.
Nowe V90 XC oferowane będzie naturalnie z napędem 4x4, bazując na sprawdzonej już platformie SUV-a XC90. Karoserię podniesiono, zwiększając prześwit do 21 cm, klasyczne V90 ma dla porównania 15,3 cm. Inne także będą opony - o wyższym profilu, pozwalającym na bezpieczniejsza jazdę po nierównym podłożu. Zmieniono także nastawy zawieszenia, poprawiając komfort i trakcję podniesionego auta.
Poza nieznacznymi zmianami w wyglądzie zewnętrznym, mającymi na celu nadanie autu bardziej "roboczego" charakteru, nie ingerowano zbytnio w kabinę samochodu, a zwłaszcza w jego wyposażenie. Firma zapewnia, że nowe V90 XC gwarantuje ten sam komfort i standard, co klasyczne wersje modelu. Nie zabraknie wysokiej jakości sprzętu infotainment (firmy Bowers & Wilkins)
Do napędu użyta będzie ta sama gama jednostek co w przypadku modeli S i V90. Na liście są zatem dwa diesle o mocach 190 i 235 KM oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 320 KM. Volvo zapowiada szybkie rozpoczęcie sprzedaży nowego modelu, cenniki zostaną niebawem opublikowane, a pierwsze egzemplarze samochodu trafią do klientów w I kwartale 2017 r.
Borys Czyżewski