Szef Volkswagena Ferdinand Piech postanowił stworzyć samochód, który będzie zużywał 0,9 l paliwa na 100 km i teraz niemiecka firma jest już bardzo bliska rozpoczęcia sprzedaży tego innowacyjnego modelu. Właśnie trwają jego testy, a limitowaną serię będzie można nabyć już w 2013 roku.
Volkswagen XL1 łączy wszystkie dostępne technologie pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa z faktem, że jest to praktyczny samochód, którym można będzie jeździć na co dzień. Kosmiczny wygląd ma zapewnić minimalny opór powietrza, a zastosowanie włókna węglowego ogranicza masę modelu XL1 - auto waży zaledwie 795 kg.
Za napęd ekonomicznego Volkswagena odpowiada niewielki turbodiesel współpracujący z jednostką elektryczną. Cały hybrydowy układ według zapowiedzi dostarcza 75 KM, co ma zapewniać nienajgorsze osiągi - przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zajmować 11,9 s. Obserwatorzy, którzy widzieli XL1 podczas pierwszych zimowych testów mówią jednak, że samochód jest dużo wolniejszy. Może być to jednak związane ze śniegiem i wczesnym etapem testowania auta.
Projekt jest bardzo ambitny, ale prowadzone testy pokazują, że samochód jest już prawie gotowy. Wysoki koszt wytworzenia takiego pojazdu uczyni z niego gadżet dla ekologicznie nastawionych bogaczy, albo samochód firmowy prezentujący jak dana korporacja "dba o środowisko". Mimo to warto śledzić rozwój XL1, gdyż po kilku kolejnych latach może stać się podstawą dla tańszego i bardziej popularnego modelu.
sj