Volkswagen stworzy pięć samochodów elektrycznych

Holenderscy dziennikarze dotarli do zdjęcia z prezentacji Volkswagena, na którym widać, że niemiecka marka ma zamiar w latach 2019-2022 stworzyć pięć modeli elektrycznych, w tym dwa, o których nic do tej pory nie było wiadomo.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Wszystkie pięć samochodów będzie bazować na nowej platformie MEB tworzonej z myślą o autach elektrycznych. Trzy z nich będzie rozwinięciem modeli koncepcyjnych już zaprezentowanych przez Volkswagena. Prezentacja zdradza też, na jakie rynki będą przeznaczone konkretne samochody.

Volkswagen I.D. będzie modelem kompaktowym, który ma być oferowany w Europie i będzie alternatywą dla Golfa. Wersja koncepcyjna tego samochodu została zaprezentowana w 2016 r. podczas targów w Paryżu. Wtedy producent informował o mocy 170 KM i zasięgu nawet 600 km. Co ciekawe, ma on kosztować tyle co dobrze wyposażone wersje Golfa. Najprawdopodobniej będzie to też pierwszy Volkswagen z nowej elektrycznej serii i zadebiutuje na przełomie 2019 i 2020 r.

Obraz
© Materiały prasowe

Kolejnym niemieckim autem na prąd będzie I.D. Cross, czyli SUV. Koncept tego samochodu był pokazany w kwietniu 2017 r. w Szanghaju. Miał on mieć łączną moc 306 KM z dwóch silników dla przedniej i tylnej osi. Co ciekawe, model ten będzie dostępny w Europie i Chinach, ale nie w USA.

O dwóch kolejnych samochodach dowiedzieliśmy się po raz pierwszy i wystąpiły tylko jako przykryte sylwetki. Po nich można oceniać, że I.D. Lounge będzie większym SUV-em dostępnym w Chinach i USA. Na te same rynki trafi I.D. AEROe, który posiada już niższą sylwetkę i może być rywalem Tesli Modelu S.

Obraz
© Materiały prasowe

Ostatnim samochodem na liście będzie ukłon w stronę historii. Ma to być Volkswagen I.D. Buzz, czyli nowoczesna odsłona Microbusa. Wydaje się, że coraz mniejsza popularność minivanów oznacza, iż I.D. Buzz nie będzie hitem sprzedaży, ale na pewno będzie najciekawszym modelem w ofercie. Jego wersję koncepcyjną zaprezentowano w styczniu 2017 r. i otrzymała ona wyjątkowo mocny napęd składający się z dwóch silników dostarczających razem 374 KM.

Taki zwrot Volkswagena nastąpił po aferze związanej z oszustwami przy testach emisji spalin w dieslach. W ramach ugody niemiecki koncern zobowiązał się rozwijać samochody elektryczne. W ten sposób chce też zmienić obraz firmy i uczynić ją bardziej ekologiczną.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła