Volkswagen Passat Alltrack: na każdą drogę

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

Uterenowione kombi to mniej modna, ale bardziej praktyczna alternatywa dla SUV-ów. Nie inaczej jest z najnowszą generacją Passata w wersji Alltrack. Model, który ma swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie, to praktyczne kombi o podwyższonym zawieszeniu.

W porównaniu do podstawowego Passata, Alltrack ma o 27,5 mm większy prześwit, co zapewnia większe możliwości po zjechaniu z asfaltu. Model ten nie jest rasową terenówką, ale na błotnistych leśnych drogach i podczas jazdy po śniegu poradzi sobie nie gorzej od popularnych SUV-ów. Co ważne – uterenowione kombi nie jest samochodem na pokaz. To oznacza, że nie wygląda tak atrakcyjnie i modnie jak corssovery – jest to po prostu Passat kombi z drobnymi dodatkami stylistycznymi jak czarne plastiki na nadwoziu. Jednak dużo ważniejszy jest napęd na cztery koła oferowany w tym modelu w standardzie.

Za napęd Alltracka może odpowiadać jeden z pięciu silników – dwóch benzynowych i trzech diesli. Wśród tych pierwszych znalazły się turbodoładowane TSI o mocy 150 lub 220 KM. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych Volkswagen przygotował silniki TDI – 150, 190 i 240 KM. Już sama ta lista pokazuje, że uterenowione kombi Passata oferowane jest tylko w droższych konfiguracjach.

Napęd na cztery koła w Passacie Alltracku został stworzony tak, aby oszczędzać paliwo. Co to znaczy? Podczas spokojnej jazdy moc przekazywana jest jedynie na przednie koła, jednak gdy tylko zajdzie taka potrzeba, natychmiastowo dołączany jest napęd na tył. O zapewnienie maksymalnej przyczepności dba sprzęgło Haldex i elektroniczna blokada dyferencjału wyhamowujące koła wpadające w poślizg.

Oprócz standardowych trybów jazdy Passat Alltrack oferuje też opcję „Offroad”. Po jej uaktywnieniu do pracy ruszają systemy elektroniczne pomagająca podczas jazdy w terenie. W tym trybie inaczej działa ABS, a kierowca może korzystać z asystenta ruszania pod górę i zjazdu. Zastosowanie tych systemów elektronicznych pozwala nawet niedoświadczonemu kierowcy poradzić sobie w trudnych sytuacjach.

Szymon Jasina, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy