Volkswagen LUPO - sierpień 1998
Przed premierą - Volkswagen LUPO, Auto Moto Market, nr 7 (133) sierpień 1998, str. 7
Lupo, produkowany w macierzystej fabryce Volkswagena w Wolfsburgu, jako pierwszy model w swojej klasie ma całkowicie ocynkowane nadwozie. W momencie wprowadzenia na rynek będzie dostępny z trzema jednostkami napędowymi: nowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 1,0 litra i mocy 37 kW/50 KM, silnikiem 1,4 litra o mocy 55 kW/75 KM oraz z wyjątkowo oszczędnym silnikiem SDI o pojemności 1,7 litra i mocy 44 kW/60 KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin EU-III-D i charakteryzują się niskim zużyciem paliwa.
Interesująca linia przodu pojazdu oraz wyraziste, okrągłe reflektory nadają Lupo niepowtarzalną formę. Wnętrze pojazdu ma "młodzieńczy" i dynamiczny charakter. Decydują o tym wymyślnie ukształtowane przyrządy pomiarowe i żywe kolory tapicerki. Lupo oferowany będzie w czterech wariantach wyposażenia wnętrz: Comfortline, Trendline, Highline i Leder.
Wersja sportowa Lupo premierę na już za sobą. 18 kwietnia 1998 br. dwadzieścia samochodów wyścigowych Lupo wystartowało w VW ADAC Touring Junior Cup.