Volkswagen Golf Sportsvan: większy rozmiar
Kompaktowe hatchbacki to najpopularniejsze samochody w Europie. Wśród nich liderem na Starym Kontynencie jest Volkswagen Golf, jednak mimo tego wiele osób zauważa, że takie modele nie należą do najbardziej praktycznych. Osobom, które potrzebują więcej niemiecka oferowała nieco większego Golfa Plusa, a model Sportsvan zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, to zapowiedź powiększonej odmiany siódmej generacji niemieckiego kompaktu.
Stylistycznie Sportsvan to pewna wariacja na temat Golfa. Nieco zmienione proporcje i zdecydowanie wyższe nadwozie upodabniające samochód do minivana, ale stylistyka nadal nosi cechy typowe dla popularnego modelu kompaktowego. Sportsvan to bardziej przestronna odmiana Golfa, która daje wiele możliwości aranżacji wnętrza. Tylna kanapa w tym modelu przesuwa się o 180 mm, a pojemność bagażnika (po złożeniu siedzeń) wynosi ponad 1 500 litrów.
Do Golfa Sportsvana po raz pierwszy wprowadzono Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego, który ostrzega podczas jazdy przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu. Przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego system rozpoznaje także pojazdy zbliżające się z boku, bardzo często niewidoczne dla kierowców. W przypadku zagrożenia kolizją, system automatycznie zainicjuje awaryjne hamowanie. Ponadto do dyspozycji będą także inne rozwiązania, takie jak adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC i asystent utrzymania pasa ruchu.
Golf Sportsvan będzie oferowany z paletą sześciu silników oferujących od 85 do 150 KM, wyposażonych seryjnie w system Start-Stop. Wszystkie jednostki napędowe dostępne w momencie wprowadzenia na rynek będą spełniały normę emisji spalin Euro6. Najoszczędniejszą z nich będzie 1.6 TDI BlueMotion o mocy 110 KM. Volkswagen przewiduje, że będzie on zużywał zaledwie 3,7 l/100 km (przy emisji CO2 równej 95 g/km).
Nowa wersja popularnego Golfa już w wersji koncepcyjnej wygląda jakby w każdym momencie mogłaby być wprowadzona do sprzedaży. Oznacza to, że model ten w wersji produkcyjnej nie będzie się znacząco różnił od samochodu, który zadebiutował we Frankfurcie. Sportsvan został zaprojektowany z myślą o rodzinie, ale też osobach, które nie chcą mieć klasycznego minivana jak Touran.
sj/ll/moto.wp.pl