| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11199/crosstouran-vw-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Po Golfie i Polo, model Touran doczekał się swej wersji „Cross”. CrossTouran zadebiutuje podczas najbliższego salony samochodowego w Bolonii. Auto jest pozbawione napędu na cztery koła, więc przeznaczone jest raczej dla amatorów „uterenowionego” wyglądu, niż rzeczywistych zmagań w terenie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11199/crosstouran-vw-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Auto CrossTouran ma prześwit o 12 mm większy od standardowego Tourana. Standardowo montowane będą siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, a zawieszenie będzie dodatkowo wzmocnione. Nadkola zabezpieczone będą dodatkowymi zewnętrznymi osłonami. Wnętrze nie zostało poddane większym przeróbkom, ale warto zaznaczyć, że w wersji CrossTouran montowane SA materiały wykończeniowe wyższej jakości.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11199/crosstouran-vw-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | CrossTouran oferowany będzie z gamą 6 silników: 3 benzynowych i 3 wysokoprężnych. Najsłabszy i najmniej ciekawy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra ma moc 102 KM. Znacznie atrakcyjniej przedstawiają się dwie silniejsze wersje benzynowe – obie napędzane motorem 1,4 TSI. Słabsza ma moc 140, a silniejsza 170 KM. Mocniejszy silnik 1,4 TSI pozwala rozpędzić Tourana do 208 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h pochłania zaledwie 8,7 sekundy. Jednostka współpracować będzie z zautomatyzowaną przekładnią DSG.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Podobnie jak w przypadku motorów benzynowych, tak i wśród wysokoprężnych najciekawsze są silniki silniejsze. O ile najsłabszy diesel to nie najnowocześniejszy 1.9 TDI o mocy 105 KM, o tyle dwie silniejsze wersje napędzane są jednostką 2.0 TDI o mocy 140 KM lub 170 KM. Najsilniejszy diesel pozwala osiągać prędkość maksymalną 210 km/h (lub 208 w przypadku skrzyni DSG), a sprint od 0 do 100 km/h pochłania 9,2 sekundy. Średnie spalanie wynosi 7 l na 100 km.