Volkswagen Beetle Cabriolet zadebiutował w Los Angeles

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Volkswagen zaprezentował podczas Los Angeles Auto Show nowego Beetle'a Cabriolet. Model ten stał się większy, mocniejszy i bardziej oszczędny. Jego sylwetka jest wydłużona, szersza, dach bardziej płaski, a proporcje bardziej dynamiczne.

Garbus bez dachu do tej pory był najbardziej popularny w ciepłych stanach USA, dlatego miejsce premiery nie powinno dziwić. Już na pierwszy rzut oka widać, że odmiana Cabriolet nadal zachowała swój klasyczny styl, który bardziej przypadnie do gustu paniom. Taki styl jak najbardziej pasuje do charakteru tego auta, które najlepiej sprawdza się podczas spokojnej przejażdżki nadmorską drogą.

Z długością 4278 mm kabriolet jest o 152 mm dłuższy od poprzedniej generacji. Szerokość zwiększyła się o 84 mm (1808 mm). Ponieważ jednocześnie zmniejszyła się wysokość kabrioletu (o 29 mm; do 1473 mm), Beetle już ze względu na swoje proporcje sprawia wrażenie bardziej dynamicznego i nowoczesnego. W porównaniu ze starszym modelem o 24 litry zwiększyła się przestrzeń bagażowa i wynosi ona teraz 225 litrów. Miękki dach otwierany jest elektrycznie w czasie 9,5 s. Co ważne możliwe jest to też podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

W Europie Volkswagen będzie oferował nowego Beetle'a Cabriolet wyłącznie z czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Trzy silniki benzynowe (TSI) rozwijają moc 105 KM, 160 KM i 200 KM. Dwa silniki wysokoprężne (TDI) będą miały moc 105 KM i 140 KM. Każda z tych jednostek napędowych może być połączona opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią (6-lub 7-biegowa DSG). Zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km (140 KM TDI, przekładnia manualna) oraz 7,6 l/100 km (200 KM TSI, przekładnia manualna) i 7,9 l/100 km (200 KM TSI z DSG).

Do wyposażenia seryjnego nowego kabrioletu Volkswagena należy między innymi elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP i asystentem ruszania pod górę, czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne typu Thorax (o zwiększonej pojemności chroniące także głowę) oraz automatycznie wysuwane pałąki - zabezpieczenie przed skutkami dachowania. Opcjonalnie oferowane są po raz pierwszy dla Beetle'a Cabriolet takie elementy wyposażenia jak: reflektory biksenonowe, Keyless Access - bezkluczykowy system uruchamiania silnika i otwierania drzwi, oświetlenie Ambient, system nagłośnieniowy firmy Fender (moc 400 W), automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, systemy audio i nawigacyjne z ekranami dotykowymi i np. wewnętrznym twardym dyskiem, dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej (stoper, temperatura oleju, ciśnienie doładowania) i 18- lub 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Nowy Beetle Cabriolet pojawi się w USA już pod koniec listopada 2012 roku; w Europie wprowadzony zostanie na rynek w lutym 2013 roku.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła