Używane auta, w których najczęściej trafiają się usterki
Planujesz zakup samochodu z drugiej ręki? Uważaj, żeby nie trafić na taki, który przysporzy ci więcej problemów niż korzyści. Brytyjska agencja ubezpieczeń komunikacyjnych Warrantywise sporządziła raport o 10 najczęstszych awariach notowanych w konkretnych modelach aut. Pod lupę trafiło ponad 5000 raportów sporządzonych w ciągu roku, dotyczących aut starszych niż 3-letnie.
Modele w których najczęściej pojawiają się konkretne usterki
Planujesz zakup samochodu z drugiej ręki?
Uważaj, żeby nie trafić na taki, który przysporzy ci więcej problemów niż korzyści. Brytyjska agencja ubezpieczeń komunikacyjnych Warrantywise sporządziła raport o 10 najczęstszych awariach notowanych w konkretnych modelach aut. Pod lupę trafiło ponad 5000 raportów sporządzonych w ciągu roku, dotyczących aut starszych niż 3-letnie (zwykle tuż po wygaśnięciu podstawowej gwarancji).
Elektrycznie sterowane szyby
W tym przypadku pierwszą trójkę modeli najczęściej naprawianych z powodu usterek tego układu stanowią: Renault Megane, Renault Scenic i Audi A5.
Zawór EGR
2,9 proc. raportów donosi o usterkach tego systemu. *
Dosyć kosztowna naprawa, a najczęściej wymiana, to przypadłość nowoczesnych aut z silnikami wysokoprężnymi. Tu podium zajmują *Land Rover Discovery/Sport, Opel Astra, oraz VW Transporter.
Chłodnica klimatyzacji
Niemieckie marki mają ewidentny kłopot z tym elementem.
Do problemów z tym podzespołem układu klimatyzacji doszło w 3,1 raportowanych przypadków. Czołówkę naprawianych modeli uformowały VW Golf, Opel Zafira i Audi A4.
Uszczelka pod głowicą silnika
Z pozoru prosty element, może narobić kłopotów.
W 3,1 proc. raportów odnotowano kłopoty z tą częścią silnika. Prym w zestawieniach wiodą Opel Corsa, Citroen C3 i Peugeot 207.
Alternator
Układ elektryczny to dosyć powszechna bolączka w autach z drugiej ręki.
Alternator był przyczyną wizyt w serwisie w przypadku 4,3 raportowanych modeli. Podium to Opel Astra, Land Rover Discovery oraz Ford Focus.
Układ hamulcowy
Kłopoty z zatrzymywaniem się dotyczyły 4,7 proc. serwisowanych samochodów.
Hamulce to pięta achillesowa przede wszystkim w przypadku VW Passata, Land Rovera Discovery, a także BMW serii 3.
Turbosprężarka
To dosyć kosztowny i coraz powszechniejszy podzespół nowoczesnych samochodów.
Niestety jego eksploatacja nie jest bezobsługowa i wymaga zainteresowania ze strony kierowcy. Według raportów 4,7 proc. zgłoszeń dotyczyło kłopotów właśnie z tym elementem. A najczęściej naprawiać musiano Forda Focusa, VW Golfa i BMW serii 3.
Sprzęgło
To kolejny element eksploatacyjny sprawiający kłopoty właścicielom aut.
I kolejny podzespół, na który trzeba zwrócić baczną uwagę kupując auto używane. Zwłaszcza jeśli będzie to Opel Astra, Ford Focus albo Volkswagen Golf. Do serwisów z tym problemem trafiło 7,8 proc. właścicieli objętych raportem.
Elektryka
Awarie układu elektrycznego to jedna z popularniejszych usterek. *
Do serwisów przywiodły 8,2 proc. raportowanych przypadków napraw. Wybierając samochód z drugiej ręki, trzeba mieć to na uwadze zwłaszcza w przypadku *BMW serii 3, Opla Corsy i Audi A3.
Skrzynia biegów
To jedne z najkosztowniejszych napraw w samochodzie.
O dziwo, także będące jednymi z najczęściej trapiących właścicieli aut. Według raportu aż 8,4 proc. zgłoszeń do serwisów, dotyczyło problemów ze skrzynią biegów. A liderami w tym zestawieniu są Opel Astra, Volkswagen Golf i BMW serii 3.
źródło: Warrantywise, oprac. Borys Czyżewski