Używał młotka i zabiła go poduszka powietrzna

81-letni mężczyzna na Florydzie został zabity przez poduszkę powietrzną firmy Takata, ale tym razem prawdopodobnie przyczyną śmierci nie była jej wadliwa konstrukcja. Zdaniem policji używał młotka podczas naprawy i to mogło spowodować eksplozję.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Marcin Łobodziński

Nie wiadomo co mężczyzna naprawiał, ale deska rozdzielcza w jego Hondzie była zdemontowana, a elementy systemu poduszki powietrznej wyjęte na zewnątrz. Podczas naprawy używał młotka i prawdopodobne jest, że to spowodowało eksplozję ładunku, otwarcie poduszki i śmiertelne ranienie go w głowę. Do wypadku doszło 16 czerwca, a Honda do tego czasu nie miała możliwości zbadania sprawy.

Honda Accord z 2001 roku (wersja amerykańska) to najbardziej niebezpieczny samochód ze wszystkich, które wyprodukowano z wadliwą poduszką powietrzną firmy Takata. Już jedenaście osób poniosło śmierć w wyniku wybuchu airbagu w tym aucie. Firma twierdzi, że istnieje 50 proc. szans na to, że dojdzie do nieoczekiwanej eksplozji i ranienia metalowymi odłamkami wadliwego systemu.

Problem tkwi w zawilgoceniu mieszanki gazów, co może spowodować niekontrolowane odpalenie poduszki. Niektórzy producenci zdecydowali się na montaż osuszacza, który ma wystarczyć do zapewnienia bezpieczeństwa. Co ciekawe, wielu producentów zdecydowało się na montaż wadliwych poduszek już po tym, jak wszystko wyszło na jaw. Robili tak m.in. Toyota, Mitsubishi, Audi, Volkswagen czy Jeep. Najwięcej aut z poduszkami Takaty wyjechało jednak z fabryk Hondy.

Honda ogólnie wypuściła na rynek około 29 mln pojazdów z wadliwymi poduszkami, głównie wersji amerykańskich i azjatyckich. Akcja serwisowa jest więc tak duża, że firma Takata dostarczająca poduszki musiała ogłosić upadłość. Przed tym założyła fundusz z wkładem miliarda dolarów na rzecz naprawy pojazdów, ale prawdopodobnie to nie wystarczy, by wymienić wszystkie wadliwe poduszki.

Największy przekręt w historii motoryzacji może jeszcze przynieść ofiary, choć zdarzenie z Florydy trudno bezpośrednio wiązać z wadliwymi poduszkami Takaty. Możliwe, że nigdy nie zostaną naprawione auta, które są śmiertelnym zagrożeniem dla użytkowników. Tym bardziej, że niektóre z nich opuszczały fabryki jeszcze w zeszłym roku i jest wielce prawdopodobne, że wciąż opuszczają.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇