Uwaga kierowcy – policja ma 12 nieoznakowanych motocykli z wideorejestratorami

Policja ma kolejny pomysł na zwiększenie liczby wystawianych mandatów. Oprócz standardowych działań prowadzonych przez drogówkę, do akcji wkraczają nieoznakowane motocykle.

Obraz
Źródło zdjęć: © Policja

Pod płaszczykiem dbania o bezpieczeństwo policja pracuje nad zwiększeniem liczby wlepianych mandatów. Nie da się inaczej nazwać sytuacji, w której do wyłapywania kierowców używa się nieoznakowanych motocykli.

We fragmencie komunikatu lubuskiej drogówki czytamy, że "policjanci będą czuwać nad bezpieczeństwem zmotoryzowanych i niechronionych. Policyjne patrole pełnione są przy wykorzystaniu motocykli – zarówno tych oznakowanych, jak i nieoznakowanych. Nowoczesne i świetnie wyposażone maszyny są dużym ułatwieniem w eliminowaniu niebezpiecznych zachowań na drodze. Dzięki nim policjanci są w stanie jeszcze skuteczniej reagować na zagrożenia stwarzane przez nieodpowiedzialnych kierowców. Mundurowi będą służyć wszelką radą i pomocą na drodze, ale w przypadkach ujawnienia niebezpiecznej jazdy, stwarzania zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym będą reagować natychmiastowo i z całą surowością".

Dlaczego więc nie połączyć działań służących wyłapywaniu piratów z prewencją? Zapewne większość kierowców, widząc oznakowany radiowóz, także motocykl, zdjęłaby nogę z gazu. Natomiast jazda motocyklem nieoznakowanym jest ewidentnie nastawiona na chęć wlepiania mandatów.

Zwróciłem się do rzecznika policji z pytaniem o konkretne dane dotyczące posiadanych motocykli i o zadania, jakie mają realizować. Dowiedziałem się, że w użytkowaniu jednostek policji na dzień 06.06.2017 r. w służbie ruchu drogowego znajdują się motocykle nieoznakowane wyposażone w wideorejestratory. Są one wykorzystywane do rejestracji zdarzeń i wykroczeń w ruchu drogowym, a także dynamicznej i statycznej kontroli prędkości.

Policja podała przykładowe marki swoich motocykli wraz z liczbą użytkowanych egzemplarzy:
BMW - 5 szt.
• Kawasaki - 6 szt.,
• Yamaha - 1 szt.

Kilka motocykli Kawasaki patroluje okolice Łodzi, a inne łapią kierowców m.in. w województwie lubuskim. Nie udało nam się ustalić, gdzie konkretnie wykorzystywane są pozostałe maszyny.

Jak poznać nieoznakowany policyjny motocykl?

Policyjne motocykle są to zwykle spore turystyczne pojazdy z dużą przednią owiewką, które są dodatkowo wyposażone w kufry boczne i kufer centralny. Oprócz tego mają zamontowane niestandardowe oświetlenie i zewnętrzne głośniki. Te światła to zwykle diodowe lampki w kolorze niebieskim. Policjanci z reguły jeżdżą na nich w białych kaskach, a służbę zazwyczaj pełnią w parach, więc na drodze warto zwracać uwagę na dwóch podobnie ubranych motocyklistów na identycznych motocyklach, wyposażonych w dodatkowe światła.

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie