| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1273/astra2-gliwice-01.jpg',600,450) ) |
| --- | Po sześciu miesiącach przygotowań, w obecności Wiceministra Gospodarki, Krzysztofa Krystowskiego, Prezesa General Motors Europe, Michaela J. Burnsa, oraz Dyrektora Generalnego GM Poland i Opel Polska, Romualda Rytwińskiego, zjechała z linii produkcyjnej pierwsza gliwicka Astra II.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/652/astra-01.jpg',600,444) ) |
| --- | Wraz z rozpoczęciem od stycznia 2004 roku produkcji Astry trzeciej generacji w Europie Zachodniej, gliwicki zakład stanie się jedynym producentem dotyczczasowego modelu, to jest Astry II. Osiągnięcie planowanej rocznej produkcji na poziomie 40.000 sztuk pozwoli na stworzenie 200 dodatkowych miejsc pracy. Astra ll będzie produkowana w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz delivery van. Planowany jest eksport około 80% produkcji na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, jak również do Australii, Nowej Zelandii, RPA oraz niektórych krajów Ameryki Południowej i Azji.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/652/astra-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Astra będzie drugim modelem, obok microvana Agili, produkowanym w gliwickim zakładzie, który jest największą zagraniczną inwestycją w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. W chwili obecnej na terenie zakładu zatrudnionych jest 2.000 osób. Wysokość produkcji w roku 2002 wyniosła 85.400 sztuk, z czego około 95% zostało wyeksportowane do większości krajów Europy, a także Chin.