Uniwersalny skuter z Włoch. Aprilia SR GT to nietypowa propozycja
Producenci skuterów starają się zwrócić uwagę klientów, tworząc modele, jakich jeszcze nie było. Tak też jest w przypadku debiutującej Aprilii SR GT - z jednej strony miejskiej, z drugiej nieco offroadowej. Model dostępny będzie w wersjach 125 i 200.
Aprilia nazywa model SR GT rodzajem "urban adventure", czyli "miejsko-przygodowym". Na pewno jest to propozycja dla osób, które na co dzień przemieszczają się po mieście, ale czasem chcą udać się na prowincję i pojeździć polnymi drogami. Tylko problem jest taki, że to romantyczna wizja, a nie coś popularnego.
Za to Aprilia SR GT na pewno sprawdzi się jako środek transportu do osób mieszkających na wsiach, którzy nierzadko muszą jeździć też szutrowymi drogami. I nagle wszystkie cechy tego nowego skutera nabierają sensu.
Prześwit Aprilii SR GT to 175 mm, jednoślad wyposażony jest w nieco offroadowe opony, które lepiej sprawdzą się na luźnej nawierzchni, a producent zapewnia, że zadbano o odpowiednią pozycję siedzącą odpowiednią dla takiej jazdy. Skuter ma nieco większą, 14-calową felgę z przodu (13 cali z tyłu) i zbiornik paliwa o pojemności 9 l, który ma zapewniać zasięg nawet 350 km, co przyda się, jeśli ktoś nie mieszka blisko stacji benzynowej.
Wspomniane zawieszenie to widelec Showa 33 mm z przodu o skoku 122 mm, natomiast z tyłu znalazły się dwa amortyzatory o skoku 102 mm. Z pełnym zbiornikiem Aprilia SR GT waży 144 kg z mniejszym silnikiem lub 148 kg z większym.
Nowy włoski skuter oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych: słabszej głównie na Europę i mocniejszej zapewne kierowanej przede wszystkim do azjatyckich klientów. Mniejszy silnik ma pojemność 125 cm3 i moc 15 KM przy 8750 obr./min, czyli maksymalną dla kategorii A1 lub osób posiadających kategorię B od przynajmniej 3 lat. Maksymalny moment obrotowy to 12 Nm przy 6500 obr./min.
Mocniejsza Aprilia SR GT napędzana jest silnikiem 174 cm3, którego maksymalna moc to 17,7 KM przy 8500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 16,5 Nm przy 7000 obr./min. Oba silniki są jednocylindrowe i są wyposażone w system start/stop. Za przeniesienie napędu natomiast tradycyjnie odpowiada bezstopniowa skrzynia CVT.
Aprilia SR GT niezależnie od wersji silnikowej będzie oferowana w dwóch odmianach. Standardowej (w kolorach Aprilia Black, Street Grey and Infinity Blue) oraz lepiej wyposażonej i wyglądającej Sport (Street Gold, Iridium Grey and Red Raceway).