PKP Intercity zakupiło pięć sztuk Unimogów. Pojazdy będą obsługiwały pociągi kursujące na trasie Szczecin – Przemyśl.
Unimog znany jest ze swojej uniwersalności. Poza wersjami komunalnymi czy off-roadowymi w ofercie znajdują się także odmiany mogące ciągnąć za sobą składy kolejowe o łącznej masie do 1 000 ton. Takie właśnie egzemplarze stworzyła dla PKP Intercity firma Corail.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Pojazdy techniczne w porównaniu z tradycyjnymi lokomotywami spalinowymi zapewniają niższe koszty eksploatacji. Ich wielką zaletą jest również to, że mogą poruszać się nie tylko po trasach wyznaczonych przez tory kolejowe.
Mercedes-Benz Unimog U423 jest wyposażony w prowadnice szynowe. Dodatkowo za sprawą specjalnego sprzęgła może połączyć się z dowolnym pojazdem torowym i przeprowadzić skomplikowane manewry. Za jego napęd odpowiada spełniający normę emisji spalin Euro 6 silnik wysokoprężny o mocy 230 KM i momencie obrotowym 900 Nm, dostępnym w zakresie 1 200 – 1 600 obr./min.
Zakupione przez PKP Intercity pojazdy będą stacjonowały na stacjach w Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Przemyślu.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl