Umowa GDDKiA i Skanska ws. budowy odcinka trasy S8 Wyszków-Poręba
334,7 mln zł będzie kosztowała budowa 13-kilometrowego odcinka trasy S8 Warszawa-Białystok na mazowieckim odcinku tej trasy - Wyszków-Poręba. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad i firma Skanska podpisały w czwartek w Białymstoku umowę w tej sprawie.
To pierwsza z umów dotyczących trzech planowanych mazowieckich odcinków S8 Warszawa-Białystok, które są przygotowywane do realizacji. Za inwestycje odpowiada białostocki oddział GDDKiA.
S8 Warszawa-Białystok to jedna z najważniejszych i kluczowych dróg i na Mazowszu, i w Podlaskiem.
"Powstaną dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, plus pasy awaryjne. Nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego. Powstaną trzy węzły drogowe: +Trzcianka+, +Knurowiec+, +Poręba+. Umowa przewiduje też budowę i przebudowę dróg poprzecznych, dróg dojazdowych, ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z inwestycją, a także dwóch punktów kontroli pojazdów" - poinformował PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
Podpisana w czwartek umowa zakłada, że droga na odcinku Wyszków - Poręba będzie gotowa w połowie lipca 2018 r. Od grudnia 2015 r. trwa już wycinka drzew pod inwestycję. Ma powstać 35 różnych obiektów inżynierskich.
Malinowski poinformował, że podpisano - również w czwartek - umowę na nadzór inwestorski. Będzie go pełnić firma TPF spółka z o.o. z Warszawy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce - jak powiedział Malinowski - "w najbliższych czasie" podpisać dwie pozostałe umowy na realizację kolejnych odcinków S8 Warszawa-Białystok. Chodzi o odcinki: od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województw podlaskiego i mazowieckiego oraz od od Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej. GDDKiA informowała wcześniej, że z końcem 2016 r. kierowcy będą mogli korzystać z odcinka S8 od obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa do Mężenina wraz z obejściem Mężenina.