WAŻNE
TERAZ

Polacy z flotylli do Gazy zostaną deportowani z Izraela

Tymi autami pojedziesz ponad 300 km/h

300 km/h to magiczna bariera, która kilkanaście lat temu była osiągalna tylko dla egzotycznych superaut. Dziś, kiedy ceny tych aut na rynku wtórnym wyraźnie spadły, można pomyśleć nad takim zakupem. Przed Wami jedne z najtańszych, używanych sposobów na przekroczenie "trzech paczek" na czterech kołach.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 8Ferrari 456 (1992-2003)

Obraz
© zdjęcie producenta

300 km/h to magiczna bariera, która kilkanaście lat temu była osiągalna tylko dla egzotycznych superaut. Dziś, kiedy ceny tych aut na rynku wtórnym wyraźnie spadły, można pomyśleć nad takim zakupem. Przed wami jedne z najtańszych, używanych sposobów na przekroczenie "trzech paczek" na czterech kołach.

Stylistyka modelu, który powstał w liczbie 3298 sztuk nie zdradza potencjału, ale pozory mylą, bo tak naprawdę jest on ogromny. Zaprezentowane w 1992 roku 456 wyposażono w silnik V12 o pojemności 5,5 l i mocy 442 KM, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 300 km/h. Do tego legenda marki i niepowtarzalny klimat towarzyszący jeździe tym samochodem – to nie jest auto masowo występujące na ulicach, a jego wartość z roku na rok będzie coraz większa. Niestety, znaleźć ten model w Polsce jest ciężko. W Niemczech natomiast ceny wynoszą od 30 do ponad 60 tys. euro.

Plusy: prestiż marki, dobra inwestycja na przyszłość, komfortowe zawieszenie, przestronne wnętrze

Minusy: wysokie koszty serwisowania i części

/ 8BMW M5 (2005-2010)

Obraz
© zdjęcie producenta

Topowa odmiana serii E60 ujrzała światło dzienne w 2005 roku. Pod maską tego samochodu pracował wysokoobrotowy, 10-cylindrowy silnik V10 o pojemności 5 l i mocy aż 507 KM. Auto oferowano zarówno z nadwoziem typu sedan jak i kombi. M5 rozpędza się do setki w 4,7 s. Wrażenia z jazdy? Fenomenalne, tym bardziej, że samochodem można bez problemu jechać nawet 330 km/h (pod warunkiem, że będzie to egzemplarz bez elektronicznej blokady). Napęd przenoszony był na tył za pośrednictwem 6-biegowej, ręcznej przekładni (w USA) lub 7-stopniowej SMG III. Z zewnątrz M5 rozpoznamy po charakterystycznym pakiecie stylistycznym, 4 końcówkach wydechu, większych felgach i nacięciach w przednich błotnikach. Warto wspomnieć o tym, że wiele E60, które spotykamy na naszych drogach posiada podobne, opcjonalne pakiety stylistyczne, przez co laikowi trudno będzie odróżnić je od prawdziwego M5. Ceny zaczynają się od kilkudziesięciu tysięcy złotych, ale zadbany egzemplarz będzie kosztował nawet 100 tys. zł.

Plusy: rasowe brzmienie wysokoobrotowej jednostki napędowej, świetne osiągi, bardzo bogate wyposażenie większości egzemplarzy, genialne prowadzenie

*Minusy: *problemy z usterkami systemu zmiennych faz rozrządu (VANOS), usterki skrzyni SMG III, wysokie spalanie (nawet ponad 20l/100 km w cyklu miejskim), kosztowne naprawy zawieszenia, przedwcześnie zużywające się sprzęgło

/ 8Nissan GT-R (2008-do chwili obecnej)

Obraz
© zdjęcie producenta

Zaprezentowany w 2008 roku GT-R to świetna (i relatywnie tania) alternatywa dla innych superaut. Wygląda atrakcyjnie, używany egzemplarz można kupić już za 200 tys. zł, a silnik, skrzynia i napęd na 4 koła pozwalają na rozpędzenie się od 0-100 km/h w 3,5 s (auta z kolejnych lat są szybsze). Prędkość maksymalna wynosi ok. 310 km/h. GT-R-a wyposażono w silnik V6 o pojemności 3,8 l i mocy 485 KM, a w późniejszych rocznikach dodatkowo go wzmacniano. Zanim kupimy używany egzemplarz, sprawdźmy dokładnie jego stan techniczny - szczególnie w przypadku samochodów po modyfikacjach, których nie brakuje na rynku wtórnym. Plusy: korzystny stosunek cena-osiągi, atrakcyjny wygląd, silnik podatny na modyfikacje, świetne prowadzenie i osiągi, napęd na 4 koła, fenomenalna, dwusprzęgłowa przekładnia Minusy: awarie skrzyń biegów w egzemplarzach z początków produkcji (nowa kosztuje ponad 100 tys. zł), wysokie ceny części zamiennych, mało miejsca z tyłu

/ 8Dodge Viper SRT10 (2003-2010)

Obraz
© zdjęcie producenta

Pierwsza wersja Vipera nieźle namieszała w segmencie sportowych samochodów. Odwołania do legendarnej Cobry, wygląd nie do pomylenia z żadnym innym autem – to wszystko sprawiło, że Vipera chciał mieć każdy: od nastolatka po dojrzałego faceta. Jego kolejne wcielenie również nie pozostawiło złudzeń co do tego, z jakim autem mamy do czynienia. Model, o którym mowa, pojawił się na rynku w 2003 roku (najpierw wersja z otwartym nadwoziem, a dwa lata później coupe). Na szczęście auto zachowało charakterystyczną dla poprzednika stylistkę, choć nieco złagodniało. Wrażenia z jazdy wciąż są niesamowite. Pod maską tego potwora znajdziemy silnik V10 o pojemności 8354 cm³ i mocy 600 KM, a za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa manualna przekładnia (co ucieszy purystów). Prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, zaś setka pojawia się na liczniku po 3,8 s. Niestety, znalezienie egzemplarza w Polsce może być trudne. Te w lepszym stanie za granicą kosztują przynajmniej 60 tys. euro.

Plusy: niepowtarzalny charakter samochodu nie do pomylenia z żadnym innym autem, osiągi porównywalne z najszybszymi autami z tego segmentu.

*Minusy: *kiepska jakość wykończenia wnętrza, auto nie wybacza błędów kierowcy i nie polecamy go początkującym, średnie spalanie w warunkach miejskich na poziomie 25-30 litrów/100 km to żadna rewelacja, wysoki koszt zakupu opon i napraw

/ 8Chevrolet Corvette C6 (2004-2013)

Obraz
© zdjęcie producenta

Podobnie jak opisywany wcześniej Viper, Corvette jest żywą legendą. My skupiliśmy się na modelu C6, oferowanym w sprzedaży od 2005 roku. Można ją kupić w Niemczech już za 20 tys. euro (w Polsce podobnie). Za tę cenę otrzymujemy silnik V8 o poj. 6 l i mocy 400 KM, który zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w 4,2 s i rozwinięcie prędkości maksymalnej rzędu 310 km/h. Te dane mówią same za siebie, bo czy można chcieć więcej? Może jeszcze mocniejszych wersji - Z06 i ZR1. Na tle konkurentów o podobnej mocy to bardzo korzystna oferta w odniesieniu do stosunku osiągi-cena. I co najlepsze, sam Ben Collins, czyli były Stig, mówi o tym aucie w samych superlatywach!

*Plusy: *osiągi godne najdroższych supersportowych samochodów, legenda modelu, atrakcyjna stylistyka, praktycznie zero problemów z korozją (nadwozie wykonane z kompozytów)

*Minusy: *usterki układu kierowniczego, przy ostrym traktowaniu samochodu problemy z tylnym dyferencjałem, wycieki oleju w niektórych egzemplarzach, kłopoty z elektroniką, kiepska jakość plastików użytych do wykończenia wnętrza

/ 8Bentley Continental GT (2003-do chwili obecnej)

Obraz
© zdjęcie producenta

Idealny samochód dla kogoś kto szuka auta o piorunujących osiągach, a przy tym nie ma zamiaru rezygnować z komfortu, chce się wyróżnić i ceni sobie wszechobecny luksus. Materiały użyte do wykończenia - co typowe dla tej marki - są najwyższej jakości i tworzą niepowtarzalny, brytyjski klimat, choć platforma tego auta pochodzi z niemieckiego VW Phaetona. Ten model jest jednak nie tylko luksusowy, ale i piekielnie szybki. Podwójnie doładowany silnik W12 o pojemności 6 l i mocy 560 KM zapewnia przyspieszenie od 0-100 km/h w 4,8 s i prędkość maksymalną wynosząca… 320 km/h! W Niemczech można go kupić za mniej niż 40 tys. euro. Z kolei w Polsce najtańsze egzemplarze wyceniane są na ok. 160-170 tys. zł.

Plusy: trwała jednostka napędowa (wolnossący wariant napędzał Audi A8 D3 i VW Phaetona), wysoki prestiż, napęd na obie osie, materiały najwyższej jakości, bardzo wysoki komfort jazdy, przestronne i dobrze wyciszone wnętrze, niektóre elementy tylnego zawieszenia są identyczne jak w VW Phaetonie *Minusy: *wysokie koszty serwisowania

/ 8Porsche 911 Turbo 996 (1998-2006)

Obraz
© zdjęcie producenta

Obiekt westchnień wielu fanów motoryzacji nie mógł zostać pominięty w tym rankingu. Pod lupę wzięliśmy typ 996, czyli generację produkowaną od 1998 roku. Prawdopodobnie budziła najwięcej kontrowersji ze wszystkich oferowanych do tej pory odmian kultowej 911-ki ze względu na silnik chłodzony cieczą i charakterystyczny kształt reflektorów, który nie każdemu przypadł do gustu. Polecamy odmianę Turbo (oferowaną od 2000 roku) z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 l i mocy 420 KM. Jej osiągi to przyspieszenie od 0-100 km/h w niewiele ponad 4 s i prędkość maksymalna wynosząca 305 km/h. Z zewnątrz auto wyróżnia się charakterystycznym pakietem stylistycznym i felgami, zarezerwowanymi dla tej konkretnej wersji. Ceny w Niemczech zaczynają się od ok. 27 tys. euro.

Plusy: wysoka trwałość jednostki napędowej i skrzyni biegów, precyzja prowadzenia, napęd na 4 koła, wysoka podaż egzemplarzy używanych

Minusy: wygląd przedniej partii nadwozia, wycieki oleju, trudność w znalezieniu zadbanego egzemplarza

/ 8Mercedes SL55 AMG (2001-2006)

Obraz
© zdjęcie producenta

Mercedes-Benz R230, to luksusowy samochód sportowy zaliczany do segmentu G/H+. Jest to piąta generacja popularnego, jak na ten segment, kabrioletu o oznaczeniu SL. Na rynku zastąpił poprzednią generację R129, produkowaną przez ponad 10 lat. Auto zadebiutowało w 2001 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. Technologicznie model ten czerpie wiele rozwiązań z modeli klasy S oraz CL. Przede wszystkim elementy płyty technologicznej (podwoziowej) są do siebie bardzo zbliżone. W ofercie znajdowały się zarówno wersje słabsze (272 KM), ale również te dla wielbicieli dużych prędkości. Model SL wpadł do tego rankingu dzięki odmianie SL55 AMG. Auto wyposażone w 5,5-litrowy motor mogło rozpędzić się do 300 km/h. Używany egzemplarz można kupić już za 80 tys. zł.

Plusy: ciekawy wygląd, przepiękny dźwięk silnika, radość z jazdy samochodem wyposażonym w napęd jedynie na tył, duża moc

*Minusy: *wysokie koszty eksploatacyjne, można trafić egzemplarz z elektronicznym ograniczeniem do 250 km/h

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę