Tych części nie warto naprawiać w ASO
Filtr cząstek stałych
Okazuje się, że w niektórych przypadkach niezależny warsztat usunie usterkę bądź wymieni części eksploatacyjne równie skutecznie, a dużo taniej niż ASO
Naprawy w ASO są drogie, ale teoretycznie zapewniają bezproblemową eksploatację. W praktyce okazuje się, jednak że w niektórych przypadkach niezależny warsztat usunie usterkę bądź wymieni części eksploatacyjne równie skutecznie, a dużo taniej. Należy jednak zaznaczyć, że nawet pozornie błahe czynności serwisowe dokonane poza ASO mogą skutkować utratą gwarancji. Jeśli nadal obejmuje ona wasze auto, zapoznajcie się dokładnie z jej warunkami zanim skorzystacie z naszych porad.
Filtr cząstek stałych to wynalazek (w założeniu) sprzyjający ekologii, który jest często dużym utrapieniem dla właścicieli używanych samochodów z silnikami diesla. Koszt jego wymiany w autoryzowanych serwisach może wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Alternatywą okazuje się regeneracja lub pozbycie się uciążliwego filtra. Wiele firm oferuje tego typu usługę i co ważne, równie wiele osób z niej korzysta, choć jest to nielegalne i może skończyć się problemami z uzyskaniem badania technicznego lub zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego w razie kontroli spalin. Koszty regeneracji zależą oczywiście od marki i modelu samochodu z jakim mamy do czynienia, jednak na pewno będą niższe od cen proponowanych przez ASO i mogą zamknąć się w kwocie nawet niewiele ponad 1000 zł. Jednym słowem, zamiast wymieniać, warto wcześniej dowiedzieć się czy jest jeszcze szansa na uratowanie filtra i zaoszczędzenie pieniędzy.