Toyota Tacoma TRD Pro: pickup na ekstremalne warunki
Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszego terenowego pickupa z rodziny TRD Pro Series - Tacomę. Auto zostało fabrycznie przygotowane do jazdy w ekstremalnych warunkach.
Pickup, który sprawdzi się nie tylko zimą
Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszego terenowego pickupa z rodziny TRD Pro Series - Tacomę. Auto zostało fabrycznie przygotowane do jazdy w ekstremalnych warunkach.
Samochód oparty został na modelu Tacoma TRD Off-Road 4x4 Double Cab Short Bed z 24-zaworowym, 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Układ sterowania zaworami dolotowymi VVT-iW (Variable Valve Timing-intelligent Wide) umożliwia pracę silnika w cyklu Atkinsona, również zawory wydechowe sterowane są elektronicznie za pomocą systemu VVT-I.
ll
Pickup, który sprawdzi się nie tylko zimą
Terenowe własności trakcyjne uzyskano wyposażając układ przeniesienia napędu w system rozłączanego napędu wszystkich kół 4WDemand z elektronicznym sterowaniem skrzyni rozdzielczej, mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu Auto LSD (Automatic Limited-Slip Differential) i blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Standardowe wyposażenie stanowi pakiet holowniczy z zaczepem Class-IV, chłodnicami oleju i płynu hydraulicznego układu wspomagania kierownicy (w wersji z przekładnią automatyczną – również obiegu sprzęgła hydrokinetycznego), alternator 130 A, złącza elektryczne i mechanizm kontroli toru jazdy przyczepy TSC (Trailer-Sway Control).
Pickup, który sprawdzi się nie tylko zimą
W wersji z przekładnią automatyczną zastosowano zaawansowane funkcje wspomagające jazdę w trudnym terenie. System Toyota Multi-terrain Select udostępnia pięć trybów automatycznego sterowania momentem obrotowym kół. Podczas jazdy z małą prędkością, funkcja Crawl Control (CRAWL) steruje przepustnicą i hamulcami, zaś ruszanie pod górę ułatwia system Hill Start Assist Control (HAC). Wersję z przekładnią manualną zaopatrzono w system Active Traction Control (A-TRAC), kontrolujący trakcję poszczególnych kół za pomocą 4-kanałowego układu ABS.
Pickup, który sprawdzi się nie tylko zimą
Zmodyfikowane zawieszenie posiada 2,5-calowe amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem (z przodu ze sprężynami coil-over) oraz resory TRD. Koła o zwiększonym o 1 cal rozstawie, z 16-calowymi czarnymi felgami ze stopów lekkich, zaopatrzono we wzmocnione kevlarem opony Goodyear Wrangler All-Terrain. Standardowym wyposażeniem są światła przeciwmgielne LED Rigid Industries oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Reflektory i lampy tylne zyskały czarną oprawę, czarny jest też chwyt powietrza na masce, nakładki błotników i zabezpieczająca przednią część spodu pojazdu płyta z 6,5-milimetrowej blachy aluminiowej.
Pickup, który sprawdzi się nie tylko zimą
Fotele w czarnej, skórzanej tapicerce z logo TRD Pro na zagłówkach wyposażono w podgrzewanie. Skórą pokryta jest również wielofunkcyjna kierownica z przyciskami sterowania telefonem i systemem audio Entune, zintegrowanym z nawigacją. Analogowe przyrządy uzupełniono wielofunkcyjnym wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala, który oprócz informacji takich jak temperatura zewnętrzna, przebieg czy zużycie paliwa, może też pokazywać inklinometr i wskaźnik przechyłu. Podobnie, jak wszystkie inne modele Tacoma, wersja TRD Pro ma zainstalowany na przedniej szybie uchwyt dla kamery GoPro HERO.
Nowa Toyota Tacoma TRD Pro trafi na rynek jesienią tego roku.
Źródło: Toyota
ll