Toyota Prius Plug-in Hybrid 2017 przejedzie 50 km w trybie elektrycznym
Portal Green Car Reports donosi, że Toyota Prius Plug-in Hybrid następnej generacji będzie mogła przejechać 48-56 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Producent nie potwierdził jeszcze tych informacji.
Jeżeli doniesienia okażą się prawdą, to nowy Prius Plug-in przetasuje rynek aut ładowanych z gniazdka. Znajdzie się wówczas w czołówce hybryd plug-in o największym zasięgu na silniku elektrycznym.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Wciąż nie wiadomo, jak będzie wyglądał nowy Prius. Wiemy natomiast, że zespół projektowy inspirował się opracowanym przez europejskie studio ED2 hybrydowym crossoverem C-HR. Wiele wskazuje na to, że Prius będzie pierwszym autem opartym na nowej platformie TNGA, zbudowanej w ramach wdrażanej właśnie całościowej reorganizacji produkcji, nazywanej Nową Architekturą Globalną Toyoty. Reforma obejmuje zintegrowane prace nad platformami i napędami, które pozwolą obniżyć środek ciężkości, stosować lżejsze komponenty i podnieść sprawność silników o 15 proc. Napędy hybrydowe będą efektywniejsze dzięki modernizacji silników elektrycznych oraz inwerterów, a także zmniejszeniu rozmiarów akumulatorów.
Premiery nowego modelu Plug-in spodziewamy się w 2017 roku. Poprzedzi ją wejście na rynek na przełomie 2015 i 2016 roku długo oczekiwanego Priusa czwartej generacji — liftbacka ładującego baterie energią odzyskaną z hamowania. Nowy Prius będzie miał sportowy wygląd i bardziej dynamiczny napęd.
Obecnie w Polsce dostępnych jest tylko kilka modeli hybryd ładowanych z gniazdka, m.in. Opel Ampera kosztujący od 158 950 zł, Toyota Prius Plug-in Hybrid od 160 900 zł i Mitsubishi Outlander PHEV od 199 990 zł. Znacznie więcej do zaoferowania pod tym względem mają rynki europejskie i amerykański.
ll/moto.wp.pl