W polskich salonach Toyoty debiutuje model Prius+ po zmianach. Hybrydowy minivan zyskał bardziej dynamiczne nadwozie, nowe wykończenie wnętrza oraz udoskonalony napęd.
Zmiany stylistyczne objęły przód, tył oraz linię boczną nadwozia. Nowe reflektory przednie i przebudowany górny grill upodobniły Priusa+ do nowego Aurisa i Avensisa. Światła mijania i drogowe wyposażono w technologię LED. Dolny grill otrzymał kształt trapezu oraz wykończenie lakierem piano black. Auto optycznie poszerzono poprzez przebudowę zderzaka, który załamuje się w kierunku nowych wlotów powietrza i świateł LED do jazdy dziennej. Nowy kształt otrzymały też tylne reflektory i pokrywa bagażnika, a zderzak został zintegrowany z dyfuzorem i wnęką na tablicę rejestracyjną.
Wnętrze otrzymało nowe elementy wykończenia. Unowocześnieniu poddano wygląd tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej – pomiędzy przeprojektowanymi zegarami umieszczono 4,2-calowy wyświetlacz komputera pokładowego, który obok standardowych informacji pokazuje także schemat działania układu hybrydowego oraz poziom naładowania akumulatorów. Na ekranie można także sprawdzić ustawienia aktywnego tempomatu, klimatyzacji i systemu audio. Konsola środkowa z kolei mieści dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego Toyota Touch 2 o przekątnej 6,1 cala i rozdzielczości 800x480 pikseli. Układ posiada teraz inteligentny system rozpoznawania utworów, który pomoże stworzyć playlisty pasujące do nastroju kierowcy.
Inżynierom Toyoty udało się zwiększyć wydajność i poprawić osiągi napędu hybrydowego. Auto spełnia normy emisji spalin Euro 6, natomiast zawieszenie zostało zoptymalizowane pod kątem prowadzenia i komfortu. Prius+ posiada także zmodyfikowane funkcje bezpieczeństwa – system ochrony przedzderzeniowej został wzmocniony i może teraz zredukować prędkość o 60 km/h. Dodatkowo kierowca może ustawić czas ostrzegania o zbliżającym się niebezpieczeństwie lub całkowicie go wyłączyć. W razie nagłego hamowania układ EBS włącza wszystkie kierunkowskazy, aby ostrzec innych uczestników ruchu i zapobiec uderzeniu przez nadjeżdżające z tyłu pojazdy.
Od średniego poziomu wyposażenia jest dostępny asystent parkowania. Kamera cofania i sensory ultradźwiękowe na przednim zderzaku identyfikują równoległe i prostopadłe miejsca parkingowe. Następnie system automatycznie steruje układem kierowniczym - kierowca kontroluje wyłącznie prędkość samochodu.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl