Toyota może wskrzesić MR2. Japończycy zmieniają wizerunek

Legendarne japońskie auto sportowe, które zasłynęło doskonałymi własnościami trakcyjnymi, może powrócić. Nowe MR2 jest świetnym pomysłem, ale niewykluczone, że na projekcie wyraźne piętno odbije specyfika dzisiejszych motoryzacyjnych realiów.

Sportowy duch Toyoty nie umarł
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik

Toyota staje się doskonałym przykładem na to, jak dzięki dobremu pomysłowi marketingowemu i talentowi inżynierów można kształtować wizerunek gigantycznej firmy. Na przestrzeni lat japońska firma zapracowała na obraz producenta niezawodnych aut. Teraz chce być wytwórcą modeli pożądanych, kojarzących się z przyjemnością prowadzenia i czerpaniem radości z życia. Temu służy śmiałe podejście do projektu nowej Corolli czy RAV4, ale przede wszystkim przywrócenie Supry, na debiut której czeka motoryzacyjny świat. Okazuje się, że może do niej dołączyć kolejny legendarny model.

MR2, która zadebiutowała w 1984 r., od razu stała się obiektem westchnień milionów kierowców i w formie plakatu zawisła nad trudną do oszacowania liczbą dziecięcych łóżek. Stosunkowo tani sportowy wóz z silnikiem umieszczonym pomiędzy fotelami a tylną osią nie oferował oszałamiających osiągów, ale z nawiązką wynagradzał to wrażeniami z jazdy. Teraz Matt Harrison, który jest prawą ręką szefa działu marketingu i sprzedaży Toyoty w Europie, stwierdził, że wewnątrz firmy trwa dyskusja na temat przywrócenia do gamy modelu MR2.

Wiele wskazuje na to, że jeśli MR2 powróci, to - podobnie jak w przypadku GT86 oraz Supry - japoński gigant będzie chciał podzielić koszty opracowania modelu z którąś z innych firm motoryzacyjnych. Niewykluczone również, że MR2 wpisze się w elektryfikację gamy Toyoty.

Na razie powrót MR2 to bardziej spekulacja niż obietnica. Myśl o tym, że do grona aut z centralnie ułożonym silnikiem mogłaby wrócić Toyota i zaoferować konkurencyjny cenowo model, jest jednak przyjemna.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025