Toyota Hybrid Racing wygrywa w Bahrajnie i zdobywa tytuł mistrzowski

Zespół Toyota Racing zwyciężył w 6-godzinnym wyścigu w Bahrajnie, odnosząc zarazem piąte zwycięstwo w obecnym sezonie serii WEC. Anthony Davidson i Sebastien Buemi zdobyli jednocześnie tytuł mistrzowski w kategorii kierowców.

Zawody wygrała załoga bolidu TS040 Hybrid numer 7 - Alex Wurz, Stephane Sarrazin i Mike Conway. Bolid nr 8, tracąc cenny czas w alei serwisowej zakończył wyścig na 11. pozycji, co i tak pozwoliło Anthony`emu Davidsonowi i Sebastienowi Buemi sięgnąć na jeden wyścig przed zakończeniem sezonu po tytuł mistrzowski w kategorii kierowców.

Dla Toyoty jest to pierwszy tytuł mistrza zdobyty w sporcie motorowym od 1994 r., kiedy Didier Auriol wygrywał za kierownicą Celiki WRC Rajdowe Mistrzostwa Świata. Sukces w Bahrajnie umocnił także zespół Toyota Racing na pierwszej pozycji w kategorii producentów – przewaga nad drugim w klasyfikacji Audi wynosi obecnie 40 punktów. Ostatni wyścig w sezonie FIA World Endurance Championship 2014 odbędzie się 30 listopada w San Paulo.
Kariera japońskiej marki w wyścigach długodystansowych FIA WEC rozpoczęła się w 1983 r. Od tamtego czasu bolidy Toyoty wzięły udział w 15 wyścigach Le Mans 24 Hours, zajmując drugie pozycje w latach 1992, 1994, 1999 i 2013. W 2012 r. Toyota pojawiła się w serii ponownie z pełni hybrydowym bolidem TS030, startującym w klasie prototypów. Nowy samochód odniósł pierwsze zwycięstwo już podczas trzeciego wyścigu.

Łącznie po dwóch sezonach startów ma na koncie 5 zwycięstw. Bolid został zaprojektowany i zbudowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG) z Kolonii, gdzie siedzibę ma cały zespół wyścigowy. W przeszłości w TMG umiejscowiony był także zespół Toyota World Rally i fabryczny zespół Formuły 1. W roku 1998 TMG wydała na świat bolid TS020, który startował w wyścigach Le Mans 24 Hours w latach 1998-99. Obecnie TMG łączy uczestnictwo w motorsporcie z rozwojem zaawansowanej technologii, dostarczanej firmom zewnętrznym oraz rodzinie seryjnych modeli Toyoty.

Źródło: Toyota

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła