Toyota chce pełnego recyklingu akumulatorów z aut hybrydowych
Europejski oddział Toyoty odzyskuje 91 proc. akumulatorów ze swoich pojazdów hybrydowych we własnej sieci sprzedaży. Program jest obecnie rozszerzany o niezależne stacje i zakłada 100-procentowy poziom recyklingu zużytych akumulatorów.
Wykorzystywane w napędzie hybrydowym akumulatory są zaprojektowane na cały cykl życia pojazdu – oznacza to, że niemal zawsze ich recykling jest związany z zakończeniem eksploatacji pojazdu, np. w wyniku szkody całkowitej. Toyota Motor Europe już w przeszłości opracowała wewnętrzne procedury odzyskiwania akumulatorów i ich recyklingu w ramach sieci dealerskiej na Starym Kontynencie.
Obecnie firma uruchamia program mający na celu całkowity recykling akumulatorów, które trafiły na rynek. Proces będzie odbywał się zarówno w sieci dealerskiej Toyoty i Lexusa, jak i w niezależnych stacjach ELV. Do 31 marca 2018 r. przedłużono umowy z firmami zajmującymi się recyklingiem akumulatorów w Europie - Societe Nouvelle d`Affinage des Metaux (stosowane w Prius, Auris Hybrid, Yaris Hybrid i w Lexusach) oraz Umicore N.V (Prius+ i Prius Plug-in).
Gdy klienci wybierają samochód hybrydowy są już świadomi jego przewag w dziedzinie zużycia paliwa, komfortu jazdy czy ogólnie bezstresowej eksploatacji. Obecnie przybywa jeszcze jedna zaleta takiego napędu - gwarancja, że wyznacza on nowy standard pod względem parametrów środowiskowych, w całym cyklu życia produktu – powiedział Steve Hope z Toyota Motor Europe.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl