Toyota Aygo: maluch po japońsku

Toyota łącząc japońskie doświadczenie z umiejętnościami francuskich inżynierów w produkcji miejskich aut stworzyła model Aygo, który odniósł spory sukces. Teraz przyszedł czas na drugą generację, która zwraca na siebie uwagę ciekawą stylistyką, a do tego może pochwalić się przestronnym wnętrzem.

Tworząc nowe Aygo projektanci starali się połączyć dwa kształty – sześcian i owal. Pierwszy z nich zapewnia jak największą ilość miejsca we wnętrzu, drugi natomiast jest bardziej przyjemny dla oka. Połączenie to nie jest łatwe, ale inżynierom Toyoty udało się osiągnąć kompromis. Stylistyka Aygo jest wesoła i pasuje do charakteru auta segmentu A.

Wnętrze to również połączenie różnych form i wielu obłości podkreślających styl auta. Choć w miejskich autach ważny jest wygląd, bo one po prostu nie mogą być nudne, to dużo trudniejszym zadaniem jest zapewnienie walorów praktycznych. Siedząc w Toyocie na przednich fotelach można poczuć się jak w dużo większym aucie. Zarówno szerokość, jak i wysokość samochodu pozwoli na komfortową podróż. Z tyłu nie jest już tak dobrze, ale na tle konkurencji Aygo prezentuje się nieźle. Zapewnienie sporej ilości miejsca dla pasażerów oznacza, że samochód ma bardzo krótki bagażnik, ale przy tym jest głęboki, co pozwoliło wygospodarować 168 l pojemności.

Podobnie jak pierwsza generacja, również nowe Aygo waży 890 kg. Za napęd odpowiada 1-litrowy silnik benzynowy o mocy 65 KM. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 14,2 s i rozpędzenie samochodu do 160 km/h. Przekłada się to na średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km. Minimalnie gorsze wartości uzyskamy w przypadku zastosowania zautomatyzowanej skrzyni biegów. Oprócz modelu standardowego dostępna jest też wersja Eco, która dzięki mniejszemu oporowi powietrza i nieco zmienionej pracy silnika zadowala się średnio poniżej 3,9 l/100 km.

W standardzie nowe Aygo otrzymało nowe halogenowe lampy, które zapewniają lepszą widoczność po zmroku. Bez dopłaty klienci otrzymają też ABS, EBD, VSC, kurtyny powietrzne, czujniki ciśnienia w oponach i asystenta ruszania pod górę. We wnętrzu natomiast montowany jest 7-calowy ekran dotykowy pozwalający zarządzać funkcjami multimedialnymi. W Genewie obok Toyoty Aygo zadebiutowały również bliźniacze modele, czyli Citroen C1 i Peugeot 108.

Szymon Jasina, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀