Toyota Aygo: maluch po japońsku
Toyota łącząc japońskie doświadczenie z umiejętnościami francuskich inżynierów w produkcji miejskich aut stworzyła model Aygo, który odniósł spory sukces. Teraz przyszedł czas na drugą generację, która zwraca na siebie uwagę ciekawą stylistyką, a do tego może pochwalić się przestronnym wnętrzem.
Tworząc nowe Aygo projektanci starali się połączyć dwa kształty – sześcian i owal. Pierwszy z nich zapewnia jak największą ilość miejsca we wnętrzu, drugi natomiast jest bardziej przyjemny dla oka. Połączenie to nie jest łatwe, ale inżynierom Toyoty udało się osiągnąć kompromis. Stylistyka Aygo jest wesoła i pasuje do charakteru auta segmentu A.
Wnętrze to również połączenie różnych form i wielu obłości podkreślających styl auta. Choć w miejskich autach ważny jest wygląd, bo one po prostu nie mogą być nudne, to dużo trudniejszym zadaniem jest zapewnienie walorów praktycznych. Siedząc w Toyocie na przednich fotelach można poczuć się jak w dużo większym aucie. Zarówno szerokość, jak i wysokość samochodu pozwoli na komfortową podróż. Z tyłu nie jest już tak dobrze, ale na tle konkurencji Aygo prezentuje się nieźle. Zapewnienie sporej ilości miejsca dla pasażerów oznacza, że samochód ma bardzo krótki bagażnik, ale przy tym jest głęboki, co pozwoliło wygospodarować 168 l pojemności.
Podobnie jak pierwsza generacja, również nowe Aygo waży 890 kg. Za napęd odpowiada 1-litrowy silnik benzynowy o mocy 65 KM. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 14,2 s i rozpędzenie samochodu do 160 km/h. Przekłada się to na średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km. Minimalnie gorsze wartości uzyskamy w przypadku zastosowania zautomatyzowanej skrzyni biegów. Oprócz modelu standardowego dostępna jest też wersja Eco, która dzięki mniejszemu oporowi powietrza i nieco zmienionej pracy silnika zadowala się średnio poniżej 3,9 l/100 km.
W standardzie nowe Aygo otrzymało nowe halogenowe lampy, które zapewniają lepszą widoczność po zmroku. Bez dopłaty klienci otrzymają też ABS, EBD, VSC, kurtyny powietrzne, czujniki ciśnienia w oponach i asystenta ruszania pod górę. We wnętrzu natomiast montowany jest 7-calowy ekran dotykowy pozwalający zarządzać funkcjami multimedialnymi. W Genewie obok Toyoty Aygo zadebiutowały również bliźniacze modele, czyli Citroen C1 i Peugeot 108.
Szymon Jasina, moto.wp.pl