Testy zderzeniowe modeli z 2008 roku
Hyundai i10
None
bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo pieszych: 3 gwiazdki
Najmniejsze dziecko koreańskiego koncernu niestety nie zabłysnęło poziomem bezpieczeństwa. Okazuje się, że w najgorszej sytuacji znajduje się kierowca tego miejskiego samochodu. Najbardziej narażona na urazy jest jego klatka piersiowa. Powodem tego jest jej zbyt mocne ściśnięcie. Urazom mogą również ulec nogi kierowcy oraz pasażera. Na szczęście przy uderzeniu bocznym auto okazuje się całkiem bezpieczne. Natomiast dzieci największą ochronę mają na tylnej kanapie. Maksymalną ilość punktów otrzymał test z udziałem manekina symulującego 3-letnie dziecko jadące przodem do kierunku jazdy. Inżynierowie wytknęli koreańskiemu koncernowi niezbyt jasne oznakowanie mocowań ISOFIX na tylnej kanapie. Również nie podobał im się system informujący czy poduszka powietrzna pasażera jest włączona czy nie. (fot. Euro NCAP)