Trwa ładowanie...

Testujemy Toyota Avensis 2.0 VVT-i

Testujemy Toyota Avensis 2.0 VVT-i
d1u6y09
d1u6y09

Zmodernizowany Avensis niewiele różni się od swojego poprzednika, a mimo to wciąż pozostaje jednym z liderów segmentu D.

W ubiegłym roku, po trzech latach od debiutu drugiej generacji Avensisa, Toyota zdecydowała się na przeprowadzenie liftingu jednego z najpopularniejszych swoich modeli.

Kiedy w 1998 roku w miejsce Cariny pojawił się nowy model o nazwie Avensis, japońska firma nie ukrywała, że zależy jej nie tylko na utrzymaniu wizerunku solidnego i komfortowego auta, ale także na podkreśleniu jego walorów estetycznych. To oznaczało zerwanie z dotychczasową, nieco nudnawą już linią stylistyczną Cariny, na rzecz bardziej śmiałych, ale nie rewolucyjnych rozwiązań.

d1u6y09

Avensis przejął jednak wszystkie pozytywne cechy swojego poprzednika dodając do nich ciekawszy design i lepsze rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej. Wkrótce zyskał uznanie także u polskich klientów, którzy do końca ubiegłego roku kupili ponad 35 tys sztuk tego modelu.

Cechy szczególne

Odmłodzony Avensis charakteryzuje się niewielkimi zmianami nadwozia i wnętrza oraz niewidocznymi, ale za to istotnymi dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy modyfikacjami mechanicznymi.

Z zewnątrz można zauważyć zmienione przednie reflektory, zderzak i kratkę wlotu powietrza. Właśnie w przedniej części widać nawiązania do nowego Yarisa. Dobrym posunięciem projektantów Avensisa, było zamontowanie kierunkowskazów w obudowach lusterek zewnętrznych.

Dzięki lepszej jakości materiałów, we wnętrzu auto prezentuje się znacznie korzystniej od swojego poprzednika. Ekran wyświetlający dane z komputera pokładowego przeniesiono pomiędzy zegary znajdujące się pod kierownicą.

d1u6y09

Silnik

Pod maską Toyoty może pracować jedna z czterech jednostek benzynowych 1,6 l/ 110 KM, 1,8 l/ 129 KM, 2,0 l/147 KM i 2,4 l/ 163 KM lub trzech diesli - 2,0 l/ 126 KM, 2,2 l/ 150 KM i 2,2 l/ 177 KM . W testowanym modelu pracował benzynowy silnik VVT-i o pojemności 2,0 l, który okazał się nie mniej ciekawą propozycją niż popularne w tym modelu diesle.

147-konna jednostka zapewnia wystarczający moment obrotowy juz przy niskich zakresach obrotów, nie zmuszając kierowcy do zbyt mocnego wciskania pedału gazu. Na dodatek cechuje ją wysoka kultura pracy, a silnik jest cichy nawet gdy wskazówka obrotomierza dochodzi o 4000 obr/min. Bez zarzutu pracuje także 5-stopniowa manualna skrzynia biegów. Warto dodać, że do tej wersji Avensisa za 7 tys. zł. można dokupić 4-biegowy automat. Wrażenia z jazdy

d1u6y09

Modyfikacja przedniego zawieszenia miała wpływ na zmniejszenie przechyłów nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz ograniczenie jego pionowych ruchów na nierównościach.

Zwiększono także siłę tłumienia amortyzatorów, a w tylnym zawieszeniu zmniejszono sztywność tulei metalowo-gumowych i średnicę stabilizatora. Auto prowadzi się teraz bardziej stabilnie, ale przy tym nie pogorszył się komfort jazdy. Bez zarzutu działa także zmodernizowany układ kierowniczy.

d1u6y09

Już w podstawowej wersji Terra auto jest bardzo dobrze wyposażone: 5 poduszek powietrznych, 4 kurtyny, ABS, manualna klimatyzacja itp.

Podsumowanie

Ponadczasowa stylizacja nadwozia, niezłe materiały we wnętrzu, pojemny bagażnik i komfort odpowiedni do klasy pojazdu zapewniają Avensisowi wysoką pozycję na rynku. Do tego dochodzi opinia o niskiej awaryjności aut ze znaczkiem Toyoty na masce, która potrafi zrekompensować nie najniższą cenę zakupu.

Typ silnika Benzynowy
Ilość cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3): 1998
Moc maksymalna (KM/obr/min): 147/5700
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 196/4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 9,4
Prędkość maksymalna (km/h): 210
Pojemność bagażnika (l): 520
Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): 6,6/10,6
Długość x szerokość x wysokość (cm): 464,5/176/148
Rozstaw osi (cm): 270
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata): 3 lub 100 tys. km/12
Cena (zł): 92 500

Nasza ocena

Przestronność wnętrza Z przodu jest wystarczająco miejsca, na tylnej kanapie wygodnie pojada tylko wie osoby, duży bagażnik
Silnik Dynamiczny, o wysokiej kulturze pracy
Poziom hałasu * Niski, nawet przy wysokich obrotach
Zużycie paliwa * Na przyzwoitym poziomie
Wyposażenie Bogate z możliwościa doposażenia

Wybrane wyposażenie seryjne Toyota Avensis 2.0 VVT-i SOL Plus

| Poduszki powietrzne | 7 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ ESP | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | S |
| Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa) | S |
| Radioodtwarzacz z CD/MP3 | S |
S- wyposażenie standardowe
Autor: Tomasz Szmandra

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj