WAŻNE
TERAZ

Tylko w WP: Ministra o nowych uprawnieniach inspekcji pracy

Testujemy Toyota Avensis 2.0 VVT-i

Obraz
Obraz

Zmodernizowany Avensis niewiele różni się od swojego poprzednika, a mimo to wciąż pozostaje jednym z liderów segmentu D.

W ubiegłym roku, po trzech latach od debiutu drugiej generacji Avensisa, Toyota zdecydowała się na przeprowadzenie liftingu jednego z najpopularniejszych swoich modeli.

Obraz

Kiedy w 1998 roku w miejsce Cariny pojawił się nowy model o nazwie Avensis, japońska firma nie ukrywała, że zależy jej nie tylko na utrzymaniu wizerunku solidnego i komfortowego auta, ale także na podkreśleniu jego walorów estetycznych. To oznaczało zerwanie z dotychczasową, nieco nudnawą już linią stylistyczną Cariny, na rzecz bardziej śmiałych, ale nie rewolucyjnych rozwiązań.

Avensis przejął jednak wszystkie pozytywne cechy swojego poprzednika dodając do nich ciekawszy design i lepsze rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej. Wkrótce zyskał uznanie także u polskich klientów, którzy do końca ubiegłego roku kupili ponad 35 tys sztuk tego modelu.

Cechy szczególne

Odmłodzony Avensis charakteryzuje się niewielkimi zmianami nadwozia i wnętrza oraz niewidocznymi, ale za to istotnymi dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy modyfikacjami mechanicznymi.

Z zewnątrz można zauważyć zmienione przednie reflektory, zderzak i kratkę wlotu powietrza. Właśnie w przedniej części widać nawiązania do nowego Yarisa. Dobrym posunięciem projektantów Avensisa, było zamontowanie kierunkowskazów w obudowach lusterek zewnętrznych.

Obraz

Dzięki lepszej jakości materiałów, we wnętrzu auto prezentuje się znacznie korzystniej od swojego poprzednika. Ekran wyświetlający dane z komputera pokładowego przeniesiono pomiędzy zegary znajdujące się pod kierownicą.

Silnik

Pod maską Toyoty może pracować jedna z czterech jednostek benzynowych 1,6 l/ 110 KM, 1,8 l/ 129 KM, 2,0 l/147 KM i 2,4 l/ 163 KM lub trzech diesli - 2,0 l/ 126 KM, 2,2 l/ 150 KM i 2,2 l/ 177 KM . W testowanym modelu pracował benzynowy silnik VVT-i o pojemności 2,0 l, który okazał się nie mniej ciekawą propozycją niż popularne w tym modelu diesle.

147-konna jednostka zapewnia wystarczający moment obrotowy juz przy niskich zakresach obrotów, nie zmuszając kierowcy do zbyt mocnego wciskania pedału gazu. Na dodatek cechuje ją wysoka kultura pracy, a silnik jest cichy nawet gdy wskazówka obrotomierza dochodzi o 4000 obr/min. Bez zarzutu pracuje także 5-stopniowa manualna skrzynia biegów. Warto dodać, że do tej wersji Avensisa za 7 tys. zł. można dokupić 4-biegowy automat. Wrażenia z jazdy

Modyfikacja przedniego zawieszenia miała wpływ na zmniejszenie przechyłów nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz ograniczenie jego pionowych ruchów na nierównościach.

Obraz

Zwiększono także siłę tłumienia amortyzatorów, a w tylnym zawieszeniu zmniejszono sztywność tulei metalowo-gumowych i średnicę stabilizatora. Auto prowadzi się teraz bardziej stabilnie, ale przy tym nie pogorszył się komfort jazdy. Bez zarzutu działa także zmodernizowany układ kierowniczy.

Już w podstawowej wersji Terra auto jest bardzo dobrze wyposażone: 5 poduszek powietrznych, 4 kurtyny, ABS, manualna klimatyzacja itp.

Podsumowanie

Ponadczasowa stylizacja nadwozia, niezłe materiały we wnętrzu, pojemny bagażnik i komfort odpowiedni do klasy pojazdu zapewniają Avensisowi wysoką pozycję na rynku. Do tego dochodzi opinia o niskiej awaryjności aut ze znaczkiem Toyoty na masce, która potrafi zrekompensować nie najniższą cenę zakupu.

Wybrane dane techniczne:

Typ silnika Benzynowy
Ilość cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3): 1998
Moc maksymalna (KM/obr/min): 147/5700
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 196/4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 9,4
Prędkość maksymalna (km/h): 210
Pojemność bagażnika (l): 520
Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): 6,6/10,6
Długość x szerokość x wysokość (cm): 464,5/176/148
Rozstaw osi (cm): 270
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata): 3 lub 100 tys. km/12
Cena (zł): 92 500

Nasza ocena

(Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych)

Przestronność wnętrza Z przodu jest wystarczająco miejsca, na tylnej kanapie wygodnie pojada tylko wie osoby, duży bagażnik
Silnik Dynamiczny, o wysokiej kulturze pracy
Poziom hałasu * Niski, nawet przy wysokich obrotach
Zużycie paliwa * Na przyzwoitym poziomie
Wyposażenie Bogate z możliwościa doposażenia

Wybrane wyposażenie seryjne Toyota Avensis 2.0 VVT-i SOL Plus

| Poduszki powietrzne | 7 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ ESP | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | S |
| Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa) | S |
| Radioodtwarzacz z CD/MP3 | S |
S- wyposażenie standardowe
Autor: Tomasz Szmandra

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟